Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg blir noen ganger så ivrig her når jeg skriver at jeg trykker villt på tastaturet.Som forresten er veldig lite Og ser dere ikke forskjell når folk TASTER feil,el har en SKRIVEFEIL...? Syns det er jækli irriterende når HI legger inn et alvorlig tema,å så kommer det en hottentott å skriver: Aaaah-haha du kan jo ikke skrive! Men det er vel noen som bare mååå henge seg opp i ting som ikke er viktig. Jeg trodde virkelig man kunne heve seg over sånne ting her. Være litt overbærende. Jeg er ikke verdens flinkeste i rettskrivning. Men jeg synes selv jeg er flink til å ordlegge meg alikevel...av å til hehe
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Allikevel ikke alikevel Sånne feil er som regel skrivefeil ikke tastefeil for det er en gjenganger, dette med dobbeltkonsonantene. Enig i at man ikke trenger å latterliggjøre, men fakta er at på forskjellige diskusjonsforum blir man tatt mindre på alvor om man serverer en masse skrivefeil. Sånn er det overalt. Overse det eller lær av rettelsene, samme det.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Men skjønner du ikke at jeg lager litt skrivefeil med vilje her?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 likevel heter det. Litt teit å rette på henne når du skriver det feil selv? HI: Ja,jeg er så enig! For meg også går det litt fort i svingene når jeg blir ivrig, og da kan det slenge seg på en bokstav her og der, eller dette ut en... Men alle skjønner jo hav som står uansett!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Ja 16.12 Jeg blir kjempeivrig... tenkte ikke det var så mange rettskrivnings fantaster her
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Ja, det er ganske enkelt å skille skrivefeil fra tastefeil. Det er også slik som en lengre oppe skriver, at man blir tatt mindre seriøst om man ikke klarer å skrive noen lunde riktig norsk (unntak for dyslektikere og minoritetsspråklige så klart). Dette kan man mene er veldig urettferdig, men det er ikke mindre sant fordet.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Det vil si at vi er mindre vert ,teite og dårlig råd etc.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Det tror jeg ikke på. Da hadde du visst hva det het. Allikevel kan brukes det også, men er en mer gammeldags måte å skrive det på. Likevel er helt riktig bedre å bruke. Men skal man skrive allikevel kan man i det minste skrive det riktig.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Les over, allikevel er en måte å skrive det på avhengig av språket du er omgitt av, det er en noe mer gammeldags måte å skrive det på. Likevel er riktignok bedre. Men om du skal skrive allikevel kan man jo skrive det riktig.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #11 Skrevet 11. oktober 2011 18.02 Når man skriver et innlegg om skrivefeil..så vil jeg gjerne ha med noen : Som Agånede
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #12 Skrevet 11. oktober 2011 *Angående *på når *... eller ? * jævlig *OG *OG *allikevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå