Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 her handler vi en gang i uka, fredager og mot fredag før handling så syns jeg kjøleskapet er rimelig tomt... da står det somregel litt pålegg, en akurk på siste verset, smør, ketchup og slike ''flaske /tubeting'' ----- Hvordan er det hos dere?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 her er det fult hele tiden. skjelden det er lite der. vi oppbevarer rester av mat, og har mye frukt, mye pålegg. kjøleskapet vårt er ikke så stort da. ca 120 høyt. og 60 bred.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Ja, her er både kjøleskap og frysen full. Er fem i familien, så må nesten ha fullt...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 fullt hele tiden. Marerittet er å gå tom for noe. Har alltid en gulost, brunost, kaviartube osv i tillegg til den som er åpen og i bruk i kjøleskapet. Det eneste jeg fra tid til annen går tom for er grukt og grønnsaker. Og en veldig sjelden gang melk når gubben har funnet ut at han skal leve på corn flakes i et par dager.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 hmm.. handler dere jevnt utover hele uka da eller, dere som har mye mat hele tiden? eller handler dere ''mer enn dere trenger'' når dere først handler? rekker dere å spise opp alt før de blir gammelt? Vi lider ingen nød altså om det skulle høres slik ut. Vi har alltid et eller annet pålegg, noe grønt + melk / juice.. tar ikke vare på middagsrester. HI
Miss Fashionista Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 her det det alt for fullt hele uka:)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Dere som alltid har fullt kjøleskap, HVA har dere i kjøleskapet da?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Ofte tomt. Synest det er helt greit, for jeg ble så vanvittig lei av å kaste så mye mat.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Det er fullt lørdag ettermidag og dårlig utvalg, men ikke tomt, på lørdag morgen.
Miss Fashionista Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 drikker mye melk, MYE frukt og grønt, pålegg, ketchup og slike flasker....noe barnemat osv:)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 Sånn tenker jeg også. Før handlet vi over stokk og stein, måtte kaste mye mat... Nå handler vi kun det vi spiser pr uke og har det heller litt spinkelt siste dagen før handling enn å kaste mye mat. handler en gang i uka her og.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #12 Skrevet 10. oktober 2011 Ofte litt tomt, synes det er helt greit da barna er i barnehagen og spiser som regel kun 1 måltid hjemme per dag...av og til frokost også da. Ellers lever jeg på knekkebrød... Men i ny og ne så fyller vi helt opp... Har allti melk, saft, smør,hvitost, skinkeost, skinke,agurk,tomat og som regel salat da..utenom alle disse ketjup og flasketing..... Prøver også og har yohurt hver dag i kjøleskapet til barna. Frukt spiser vi ikke, har alltid noen epler..men barna spiser frukt i barnehagen...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #13 Skrevet 10. oktober 2011 Vi pleier å ha egg, og sånne flaske og tube ting. Vi pleier også å ha melk, og en boks eller to med rømme og eller fløte sånn til matlaging. Gjerne en hvitost og en brunost, men ikke nødvendigvis begge deler. Da er det alltid noe å ha på skiva. Så har vi peanøttsmør og sjokoladepålegg og syltetøy i tørrskapet om det blir virkelig krise. Så kjøper jeg en pakke med skinke, hamburgerrygg, spekemat, fårepølser eller annet jeg måtte ha lyst på når det passer seg sånn. Vi pleide å ha flere åpnede påleggspakker, ulike oster, tomater og agurker, og salater til å ha på skivene. Jeg kasta ting som ble tørt i kanten, og blaute tomater etc, og oster med mugg, ekle leverposteibokser og makrell i tomat. Har nok landa på at vi ikke trenger ørten ulike alternativer hver dag. Men vi kan fint kjøpe oss det vi har lyst på når vi har lyst på det. Tror ikke ungene har vondt av å høre at vi ikke har fårepølse i dag, men vi har hvitost og brunost :-)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #14 Skrevet 10. oktober 2011 har alltid godt utvalg av pålegg og grønt i kjøleskapet. skinke, salami, kalkunpålegg, hamburgerrygg, rostbiff, et par oster, smøreoster, kaviar, prim, leverpostei, gomme, majones, eggesalat, rødbetsalat, paprika, tomat, akurk, salat, sylteagurk, rødbetter... juice, melk, drikkeyoghurt har vi somregel alltid.. syns det er nitrist med ''tomt'' kjøleskap og dårlig utvalg av pålegg
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #15 Skrevet 10. oktober 2011 Handler to ganger. På mandag for hverdagene og torsdag/fredag for helga
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #16 Skrevet 11. oktober 2011 fullt.... handler ca 1 gang i uken (+ evt en gang for å supplere melk osv). prioriterer utvalg siden jeg syns maten frister mer da - særlig om morgenen (har generelt dårlig matlyst). har alltid egg, leverpostei, syltetøy, salat, tomat&agurk, hvitost, brunost, prim, 1-2 skinkepålegg, majones
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #17 Skrevet 11. oktober 2011 Prøver å ikke ha smekkfult kjøleskap fordi da ser jeg ikke hva jeg har. Handler også en gang i uken og synes det er ok at det ser skralt ut. Jeg har stort kjøleskap så det er nok en del inni der allikvel. Her spiser alle det samme på brødmat, så fire forskjellige pålegg holder. Tuber og glassmat. Rømme, melk, ost, smør og grønnsaker pleier jeg alltid å ha.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #19 Skrevet 11. oktober 2011 Med to tenåringsgutter i huset som drasser med seg et varierende nummer av kamerater inn, så er det et must å ha fullt kjøleskap. Så her er det alltid fullt. Men det er sjelden fylt med eksklusive matvarer. Stort sett går det i vanlig pålegg som ost, skinke, syltetøy, mye frukt og grønnsaker, et par brett med egg, 2-3 kartonger med melk, juice, yoghurt, rømme, og middagsmat for et par dager.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #20 Skrevet 11. oktober 2011 Ja alt for fullt kjøleskap, og handler flere ganger i uka. Vi er bare to stk..kjenner jeg skal gjøre som flere her og handle på mandag og fredag. Må jo være mye greiere å handle bare det man trenger når man planlegger litt Bruker alt for mye penger på mat...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #21 Skrevet 11. oktober 2011 Vi handler to ganger i uka. Før handlet vi bare en gang, men det ble for tungt å bære på, så nå handler vi to ganger i stedet. Siste dag før handling er det rimelig tomt, ja. Da er jo alle "middagstingene" stort sett borte, og bare pålegg og sånt igjen. Vi spiser mange forskjellige påleggstyper, og seg synes ikke det gjør noe å gå tomt for noe innemlom. Ting jeg "ikke kan leve uten" sørger jeg for at det aldri går tomt for.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #22 Skrevet 11. oktober 2011 Syns det høres fornuftig ut jeg:) Og vi gjør det på samme måten. Jeg handler hver mandag, og fyller av og til opp før helga (nytter ikke å kjøpe lørdagsgodt på mandag for min del, da spiser jeg det bare opp, eller jeg tortureres fordi jeg har det men ikke får spise det). Så før vi skal handle kan det se litt skralt ut. Vi er ganske kjedelige i matveien sånn brødmessig sett. Vi har prim, syltetøy og smøreost til ungene. Selv spiser vi brunost, gulost, kokt skinke, salami makrell i tomat, egg og kaviar. Jeg elsker god mat, men som den nordmannen jeg er, setter jeg mest pris på det enkle i hverdagen og litt mer ekstravagant i helger og ferier. Vi har jo alltid et alternativ i hus da. Er det tomt for brød, så spiser vi knekkebrød eller rundstykker fra fryseren. Er det tomt for yoghurt så tar vi en banan. Har vi ikke prim igjen, nei så får du spise noe annet. Er det tomt for jus, så drikker du melk. Og når jeg planlegger ukesmenyen, så prøver jeg å tenke at matvarene skal brukes opp i løpet av uka. Trenger jeg å kjøpe inn salat, så sørger jeg for å bruke denne opp, f.eks. ved å ha to middagsmåltider med salat til. Osv.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #23 Skrevet 11. oktober 2011 Vi har alltid nok mat i kjøleskapet! Hater å kaste mat, så jeg prøver å beregne sånn at når vi handler på nytt så er skapet neste tomt..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #24 Skrevet 11. oktober 2011 Vi har som regel ganske mye å velge blant i kjøleskapet ja, desverre egentlig.. Kan prøve å ramse opp hva vi har nå som et eksempel: Poteter til overs fra middag Et par stekte kyllinglår 4 stk egg 1/4 kål bunt gulrøtter eske druer pose rødløk kvast bladpersille revet ost norvegia spekepølse to slag boks reker pakke røyka laks fire slag kjøttpålegg kyllingsalat med curry hvalersalat flytende margarin til steking soft ekstra til skiva to tomater en flaske lett majones en karafel kokt vann et glass suragurk et glass agurkmix 1/2 pk roastbiff 1/2 tube kaviar to slag smøreost blåbærsyltetøy som sikkert aldri blir spist opp.. :/ appelsinmarmelade en flaske svarthyllbær saft fra forkjølelsesrunden vår ketchup, sennep.. matyoghurt 2 små yoghurter sjokoladesaus fra i sommer Vi er for dårlige til å rydde ut mat vi ikke spiser ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå