Gå til innhold

Alenemødre som studerer.. hva har dere i mnd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og går det bra ? Får dere spart litt ved siden av.. må dere vri og vende på hver eneste krone ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, må det.. stipend/lån er ikke kommet inn..

Os; Ca 12 000

Barnetrygd; 2600

Stødnad til bt; 1450

Barnebidrag; 1000

Utgifter:

Husleie+strøm; 8500,-

Bhg; 2580

Har en regning jeg må delbetale på til Desember på 1000 kr

Ikke mange kr å leve på mao.. har et barn

Skrevet

Barnetrygd 2600 ..HMM merkelig jeg får 1900 kr for ett barn

Skrevet

Lån/stipend: 8000

Bostøtte: 3300

Bidrags forskudd: 1400

Barnetrygd: 1900

Privat tilskudd av foreldre: 5000

Får hjelp av foreldre til å fullføre master som nav ikke regner som nødvendig utdannelse.

Boutgifter på 10000.

Går akuratt rundt. Når jeg hadde os klarte jeg meg veldig bra, sparte 1000 kr i mnd og hadde råd til det jeg ville, samt ferie ol.

Skrevet

Dobbel barnetrygd + småbarnstillegg utgjør 2600, du har sikkert ikke småbarn? så får du sikkert 1950?

Skrevet

Stønad til barnetilsyn: 1400,-

Bidrag: 1000,-

Barnetrygd: 2900,-

Stipend: 3800,-

Bor billig så jeg sparer endel i mnd.

Har 1 barn

Skrevet

Du har jo nesten 6000 til overs i mnd.. bortsett fra regning du delbetaler på da.. Det synes jeg faktisk er endel..

Sønnen min og jeg spiser for 3000 kr i mnd.. 3000 ellers da kan man sette av 500 hver mnd til buffer.

Hvis man har OS oppå der igjen da som er ca 12000 da lever man jo egentlig som om man skulle vært to stk.

Skrevet

Har det veldig bra nå...

OS ca 14000

Bidrag 1400

BT 2900

bostøtte 1800

Stipend 9000

Men klarer jeg å spare? Neida :o) Men det er så herlig å ikke snu på hver eneste krone, slik jeg har gjort de siste årene..

Skrevet

Har det ganske greit jeg, mildt sagt:

Utdanningsstønad: 4 294,-

Barnetrygd: 2 600 ,-

Barnebidrag: 3 240 ,-

Bostøtte: 2 858,-

Stipend og lån: 7 905,-

Stønad til barnetilsyn: 1 491,-

Totalt utbetalt i mnd.: 31 730 ,-

I tillegg til dette får jeg 13 175,- ekstra i stipend i august og januar, og 7 010,- ment til bøker ved begynnelsen av hvert skoleår.

Faste. store utgifter:

Husleie: 5 500,- (leier en 2 år gammel leilighet, 110 kvm., 3 soverom)

Strøm: 1 000-1 300,-

Barnehage: 2 530,-

Nå skal det sies at jeg må kjøre selv til skolen, en god halvtimes kjøring+bomstasjon hver vei så går en del penger i det. Når jeg ser alt dette sort på hvitt så er det nesten som jeg ikke tror det selv...

Skrevet

Nesten så ikke jeg tror det heller, verden er jammen urettferdig. Hvorfor får du utdanningsstønad?

Skrevet

Fordi jeg er under nødvendig utdanning.

Men, baksiden med alt dette, jeg får bare OS, utdanningsstønad og småbarnstillegg i tre år, mens utdanningen jeg nettopp har begynt på varer i fire år, så jeg må spare mye av pengene mine til det siste året.

23:48

Skrevet

Sånn som alle som ikke er alenemødre må mener du??

Skrevet

det lønner seg jo nesten ikke å ha samboer jo..

Skrevet

Blir helt sjokka jeg. Er det mulig å bare få så mye penger, mine skattepenger tenker jeg.

Har vert alene med ei jent i 12år har alltid jobba 100% og alltid tjent litt for mye for bostøtte og OS.

Har fått dobbel barnetrygd og støtte til barnehage da det var aktuelt. men det var det. Og jeg har aldri hatt mer enn max 23tusen utbetalt de siste årene.

Tror jaggu jeg skal ta meg noen "fri" år og studere litt. Får jo like mye penger eller mer ved å studere enn å være i 100% lederstilling.

Enkelte her får jo mer penger når de studerer, enn hva de ville fått i 100% stilling som sykepleier!!!

Det er den Norske stat det er noe spinnhakke gale med! Ikke dere jenter ;) Hadde jeg vert i deres situasjon, så hadde jeg tatt det jeg fikk ;)

Skrevet

jeg får 6500 i stipend pluss foreldrestipend og btrygd. samboer tjener ca 16000 i mnd... Så dere sitter jævelig godt i det!

Skrevet

Herregud, HELT SYKT at det kan være snakk om så mye penger, det må jo være et eller annet galt her. Personlig har jeg seks års utdannelse, og får etter skatt utbetalt rundt 24,000 kroner. Det er jaggu mindre enn alenemødrene som er studenter.

Urettferdig? Både og. Glad jeg ikke er i deres situasjon og glad jeg er ferdig med seks års skolegang, men det blir litt tragisk å se at det faktisk hadde lønnet seg å bli alenemor og student.

Skrevet

Lån/ stipend: 8500 kr

Stønad til bt:1600 kr

Bidrag: 3100 kr

Barnetrygd: 2990 kr

Bostøtte: 3100 kr

Tror jeg har mer utbetalt nå enn når jeg begynner å jobbe. Betaler 7000 i husleie, har bil og to barn.

Skrevet

Hæh?

Nei, jeg mener at selv om jeg har 31 000 utbetalt så har jeg ikke 31 000 å bruke, fordi jeg må spare veldig mye til det siste året hvor jeg ikke har så veldig mye inntekt. Så JA til HI, noen ganger må jeg snu litt på kronene.

23:48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...