Gå til innhold

Har lave damer tøffere fødsler enn høye damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere at det har noe å si på høyden om du har tøffe fødsler? Synes tendensen er der i min venninneflokk hvertfall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg høres rart ut. Aldri hørt den teorien før. Må vel være hvis de lave også er knøttsmå ellers og har smale hofter.

Skrevet

Jeg er 1.65 og har hatt to lette fødsler....

Skrevet

Nja, jeg tror heller at høye damer har "lettere" svangerskap enn lave damer, fordi at de har bedre plass til babyen.

Jeg er 160 cm og har født mine barn på null komma niks. Jordmor sa jeg føder som en katt :P Mamma er 180 og hun hadde tøffe fødsler.

Skrevet

Vet det sies at de med "lange lemmer" har lettere fødsler. Aner ikke om det stemmer. Syns mine gikk ganske greit, men selvsagt vondt. Kanskje det blir hyppigere brukt vakuum, tang og keisersnitt på de som ikke har "lange lemmer".

Skrevet

Jeg er 160 og hadde en veldig lett fødsel. 4 timer, to pressrier og babyen kom til verden. Ikke så mye som en liten rift engang og var på bena igjen rett etterpå.

Skrevet

Har noen ganger lurt på om små asiatiske damer som får barn med høye europeiske menn, har vanskelige fødsler.

Skrevet

Det med norske gubber fra langt oppi dalom og små asiatiske kvinner er fakta. Det er ikke alltid så lurt.

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg husker at jordmor sa til meg at jeg hadde en "fødekropp" :)

174 cm og lang i ryggen:) unnagjort på 3 og en halv time!

Skrevet

Hm vel jeg vet nå ikke. Jeg fikk også høre at jeg hadde en "fødekropp". Jeg er 170 cm. Fødselen tok derimot 20 timer, og var fryktelig vond.

Skrevet

Jeg er 164 cm og har hatt en veldig lett fødsel bak meg :) Gruer meg ikke til nr. 2 kommer på nyåret.

Skrevet

Den jm jeg hadde under fødsel, sa at lave ofte har hardere fødsler enn høye (som i at det er mer jobb å få ungen ut). Det er vel også en grunn til at fødende som er veldig lave (under 1.55 tror jeg?) kommer i kategorien risikofødsler. Men dette er jo ingen trøst for høye med jævlige fødsler, da.. Det vel det samme som at de som er i god form, får lettere fødsler, for mange stemmer ikke det, mens folk som aldri har trent en dag i sitt liv kan ha enkle fødsler. Jeg er 1.58, syns jeg hadde en for jævlig fødsel smertemessig, vakuum og subtotalruptur. Men var bare i aktiv fødsel i ca tre timer.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

NEI!, jeg hadde verdens verste fødsel, det må det ha vært ;) Hehe..neida, men det var vondt!! Både jeg og søsteren er lange og blitt fortalt at vi har fødekropper, hun brukte 42 timer og fikk en stjernekikker, min fødsel var kortere, 7 t, ble satt igang med drypp 48 timer etter vannet gikk! Men hadde ikke pause mellom riene.Det var liksom en 7 timer lang ri hele greia ;p

Mens ei venninne av meg på 159 brukte 3 timer opp til 5 cm, og 20 min derfra til ungen var ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...