Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Og jaggu får hun godt betalt for det!!!! Det er ikke derfor hun gjør det, hun elsker å ha det barnet der og har opplegget klart fra gang til gang Men må jo inrømme å si at jeg ble overasket da jeg hørt hva hun fikk... Flere her inne om er det? Og hva syntes dere om det. (mener da ikke hva dere får for det, men sånn ellers)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Bra at de får godt betalt. De gjør en flott jobb, det koster litt ekstra i mat mm. for en helg og kanskje god betaling kan få flere gode mennesker til å velge å stille som besøkshjem.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 hva får hun for og være helgeavlaster?? kunne tenke meg og være en avlaster for et barn. men mannen vil ikke. vil ikke ha fosterbarn, avlasningshjem eller noe,. han vil kunn ha sine barn og det er det.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Da er hun nok i et privat tiltak, for kommunale avlastningshjem får ikke mange kronene for en helg.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Alt er jo relativt, så da lurer jeg på hva du legger i "ikke så mange kronene" og hvor lang en slik helg er?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Samlet godtgjøring for et døgn er 875 kroner for 0-10 år, og da skal det skattes av 630 kroner. Så spesielt lukrativt er det ikke å være kommunalt avlastningshjem. En helg er to døgn.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Snakket med mannen mon om det nå, og han trodde ikke man fikk betalt for alle timene en helg er.... Altså at de trakk fra "sovetimene".... Men gjør de det da??
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Vi får 5000 for to helger (6 døgn). Kan ikke si det er så lukrativt, men godt er det. Man skal ikke bli besøkshjem for pengenes skyld
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Man får ikke timesbetalt, men døgnbetalt. Så for en helg vil man i et kommunalt tiltak få 490 kroner i utgiftsdekning og ca 1000 netto i arbeidsgodtgjøring.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har ikke peiling, men så bra det er godt betalt da! Jeg hadde ikke sagt ja for 1 mill..har nok med mine egne små, men synes det er fantastisk at det finnes noen redelige og flotte mennesker som tar på seg slike jobber!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #12 Skrevet 10. oktober 2011 Hvorfor ikke gjøre det? Det er utrolig koselig og givende. Både vi voksne og barna våre gleder oss til helgene vi har besøksbarnet. H*n er like mye med i familien som det vi er. H*n deltar på aktiviteter med oss, eller bare med på en rolig hjemmehelg. Vi har allerede tre barn, så et barn ekstra gjør ikke store forskjellen. H*n storkoser seg hos oss, gleder seg til å komme og vi gleder oss over å ha h*n her. Etter h*n er levert hjem igjen til foreldrene sine, så føles det litt tomt her. Jeg vil anbefale alle som har ressursene til det å bli besøkshjem. Vi har vært det for dette barnet i tre år nå, og vi har aldri angret! Bare masse kos! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå