Gå til innhold

trenger råd ( Handler om jobbsøking etter permisjon)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beskrivelse av situasjonen:

Jeg begynte på ny jobb i juni 2010 og ble gravid i juli. Fra Desember 2010 og frem til April ble jeg sykemeldt. Det vil si jeg jobbet i fire måneder før jeg ble sykemeldt. Jeg bor på et lite tettsted ( der alle kjenner alle). Jeg hører ofte at de gleder seg til jeg skal komme tilbake på jobb. Men jeg føler ingen glede over å skulle tilbake til denne arbeidsplassen. Jeg ble ferdig utdannet sosial arbeider i 2010 og dette var min første jobb. Jeg føler selv at denne arbeidsplassen ikke er noe for meg, og jeg ønsker å søke jobb et annet sted.

1) Hvordan skal jeg gå frem? bør jeg fortelle sjefen min at jeg ønsker å se meg etter noe annet?

2)Som sosialarbeieder er man avhengig av gode referanser, jeg er usikker på hvor mye min sjef husker utifra det lille jeg har jobbet. Burde jeg jobbe der litt til for å få bedre referanse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har bare vært der i 4 mnd må du gi det en sjanse til. Mye kan ha forandret seg siden du var der, og du kan ha endret mening. Ville innstilt meg på å prøve en stund til. Det ser også ikke så bra ut på Cven med et så kort arbeidsforhold. Hvorfor skulle din neste arbeidsgiver tro at du blir lenger?

Skrevet

Jeg har lurt meg inn i samme situasjon..

Jeg hadde en jobb som jeg var flink til. Jeg trivdes jo på jobben, men jeg visste at det ikke var et sted jeg ville være lenge. Under permisjonen hørte jeg stadig at de savnet meg osv. Jeg vurderte å søke ny jobb, men tenkte jeg skulle bli der til neste barn kom. Nå er jeg altså tilbake og angrer veldig på at jeg ikke søkte ny jobb med engang.. Jeg trives mye dårligere nå og vi har bestemt oss for å kjøre på med nr 2 med engang, for jeg kan umulig skifte arbeidssted i mitt yrke mens jeg er gravid...

Så vær ærlig med deg selv og med jobben. Du må aldri fortsette bare fordi du føler på deg ovenfor jobben. Det vil bare slite deg ut.. Jeg er ihvertfall døsliten om dagen nå.......................

Jeg jobbet forøvrig 2 år før jeg gikk av med permisjon og vet at sjefen min ville vært en god referanse. Jeg tipper din vil huske litt og?

Skrevet

Jepp enig prøv litt til. Jeg ha en jobb som har laaang reisevei, jobbet ca 4 mnd før jeg ble sykemlt(sv.skap) og skal tilbake nå. Hater jobben min. Men det får så være, prøver igjen :) Men søke selfølgelig på aktulelle stillinger som komme ut på finn/nav

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...