Gå til innhold

Jada... så var det samtale med politiet IGJEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av hele greia.

Har skrevet her inne mange ganger om tenåringen min.......

Hvem faen har faste kontaktpersoner i politiet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, hørtes tøfft ut! Jeg har ikke sett andre innlegg fra deg så jeg vet ikke hva som har skjedd før.

Hva har barnet ditt gjort

Skrevet

gammel er ungen din. hva har skjedd.

Skrevet

Så trist!

Er dette samme tenåringen som forsvant?

Selv er jeg kanskje naiv, men jeg forstår ikke hvordan man ikke kan "redde" en tenåring som har slike problemer. Hadde dette skjedd min gutt hadde jeg tatt permisjon fra jobb og reist på hytten med guttungen for så å lage en plan samme om hvorden fremtiden skulle reddes. Mulig vi måtte bo i skauen i 4mnd - men hadde ofret hus og jobb for å få barnet på rett kjøl.

Skrevet

17. Stoff, kjøp og salg nå. Og rus selv....

Er pisslei, og ønsker støtte fra det offentlige. De skal liksom hjelpe, men har ikke noe når det kommer så langt som dette. Selv om det er snakk om en mindreårig.

Da blir politiet din beste venn......

Gidder snart ikke mer, og den dagen ungen er 18, så er det på hodet og ræva UT herfra!

HI

Skrevet

Det er en god tanke, men det er kanskje ikke så enkelt for HI som har mindreårige barn hjemme

Skrevet

Må lære dere å sette klare og tydelige grenser da, desverre hjelper det ikke å gjøre det hvis man ikke gjør det fra barna er små, da må man gå kraftigere til verks. La ting få konsekvenser. Hadde min tenåring kommet i klameri med politiet så hadde det blitt ragnarokk her i hus. Vet det er tøft til tider, og tro meg har jaggu had våre kamper selv, men jeg har vært steinhard og tydelig. Er det noen diagnose på tenåringen? Har det skjedd ting med ham/henne? Mye flytting? Problemer i skolen? Mobbing eller mobber?

Det er alltid en årsak til oppførsel, de gjør ting for å enten få oppmerksomhet, eller for å provosre i mange tilfeller. Hender det er rus inn i bildet, og der mener jeg at tvangsavrusing er et middel å bruke, men rusen må erstattes med noe. Mener de har had et opplegg på Voss for tenåringer som problemer. Man må engasjere dem.

Vår tenåring får drive med kostbar, men svært givende idrett, det har motivert til bedre oppførsel og innsats med skolearbeidet. Både vi og tenåringen tjener på det.

Skrevet

Ja, jeg tror du er litt naiv. Jeg tenkte sånn før. Men ikke nå lenger........

En tenåring som ikke vil snakke med voksne, vil bare ikke snakke med voksne, selv om det går et år i skauen. Tenåringen hadde nok stukket av etter 3 dager likevel.......

Jeg har vært hjemmeværende i mange år nettopp for å forhindre dette, og for å ha tid. Men nyttet det? jeg kunne like godt jobbet overtid hver eneste dag. Hadde gjort samme nytten......

HI

Skrevet

hvor lenge har det hvert sånn. ??

går det ann og flytte slik at ungen kommer i et annet miljø. ??

kansje dere kan reise på en ferie og snakke sammen og kose dere.??

om han driver med stoff og er avhengi så send han på avrusning?

det lærer han nok litt av.

Skrevet

hehehe.. jeg må bare le litt(sorry, nn 20:08).

Tenåringen driter vel i ragnarokk så det fyker etter. Tror du jeg har vært en ettergivende forelder, så tro om igjen. Jeg har vært blant de strengeste(og har fått høre det).

Diagnoser er her. ADHD, Tourette's blant annet.

hehehe.. hvordan tvangsavruse noen? Hvilket lovverk er du i? Ikke Norges lover i hvertfall. Vi har allerede vært gjennom barnevernets 4-24(tvangsplassering med behandling).

Her har vi alt av utstyr til dyre fritidsinteresser, fordi jeg har prøvd. Men når ungen ikke vil, så hjelper ikke penger og utstyr og tid.Jeg har søren meg ikke brukt livet på annet enn denne ungen! Jeg er nå desperat, og melder alt jeg finner og oppdager til politiet. De får lære seg å ta seg av dette, for den dagen tenåringen blir 18, så er det deres problem alene. Og ikke lenger mitt.

Den dagen kan jeg få lov å bli MOR, og ikke fangevokter for mitt barn.

HI

Skrevet

Hi vet du hva! Jeg føler så med deg! Min lillebror er nå 23 år og siden han var 17 har det vært et reint helvette! Jeg må også le litt av disse naive damene som faktisk tror det er bare å ta litt ekstra tak og sette grenser..

Det nytter ikke, og ikke er det mye man kan gjøre, vil en ikke inn på avrusning selv her i norge, så trenger man ikke, med mindre man er nesten dau!

Ser hva det gjør med mamma og pappa, håper du og mannen har god støtte i hverandre og ikke lar ham spille dere mot hverandre.

Klem til deg

Skrevet

i samarbeid med barnevernet kan du få ungen mer hjelp. allså avrusning.

var ment bare som idee for og få livet kansje på rett kjør.

er det noen ungen respekterer og har tillit til??

kansje du kan prate med den personen.

jeg var selv i miljø hvor folk var på kjøret. er noen år siden nå. men vet at mange av de ble bedre når de kom seg i et annet miljø..

har du noen besteforeldre til ungen som kan hjelpe deg.

faren min satte seg oppå meg når jeg prøvde og stikke av med kniv. han satt der helt til jeg ga meg og politiet kom.

prat med politiet og finn ut av hva du kan gjøre og ikke.

noe du sikkert også har gjort.

få hjelp av flere rundt deg rundt ungen til dette.

Skrevet

Vet du HI:

Du legger ut et innlegg om hvor frostrert og lei du er...

Og her er det snille mennesker, som gidder å bruke tiden sin på å svare deg, en helt fremmed menneske, og så er du frekk tilbake!

Ja det kan hende at de ikke skjønner hvor vanskelig det er, alt du har prøvd, osv. Men det kan du godt si på en hyggelig måte, ikke sånn: hehe, jeg må le litt av deg, tror du ikke jeg har prøvd osv.

De prøver jo bare å hjelpe.

Og siden det har gått så galt med tenåringen din, så har det du HAR gjort tydeligvis ikke fungert, kanskje du skulle lytte litt mere isteden for å bare tro at du har gjort alt?

Skrevet

Seriøst 20:29????

Du er jo fettesjuk i hue! Tenk å skrive noe slikt til en foreldre som sliter slikt med barnet sitt.. vet du.. du kan gi barnet alt godt og sette grenser så det ljomer.. men ungen havner likavel utenfor.. og jeg tviler ikke på at hun har prøvd alt! Håper nesten du møter på litt utfordringer selv, så kan du sluke den kommentaren der!

Hilsen ikke HI

Skrevet

Nå måtte jeg bare logge inn og svare, sjelden jeg gidder...

Jeg hadde verdens beste oppvekst, de mest støttende foreldre som ga oss frihet i kontrollerte former. Som fulgte oss opp, som trodde på oss. Kan ikke se at de kunne gjort noe annerledes i vår oppvekst (min søsters og min). Like pokker endte jeg opp som et dophode. Jeg var skoleflink og populær, aldri mobbet, alltid hatt det fint. Men alikevel er det år jeg ser tilbake på og vet at det har satt spor hos mine foreldre. De hadde år hvor de ikke sov en natt igjennom fordi de ikke visste hvor jeg var, om jeg levde, hva jeg hadde funnet på...

Jeg ble heldigvis ferdig med dette mens jeg enda var relativt ung. Har igjen fått et fantastisk forhold til mine foreldre. De var heldigvis alltid der for meg.

Ville bare skrive akkurat dette som svar til de kommentarene om at HI jo MÅ ha gjort noe feil i forhold til oppdragelsen av sønnen sin. Mine foreldre kunne ikke gjort noe annerledes (min søster har da også vært et prakteksemplar av ei jente/dame i alle år...)

Føler med deg, HI! Har vært på den andre siden, og det er vondt å tenke på hva jeg gjorde mot mine foreldre. Skulle ønske jeg hadde vidunderkuren, men det er tross alt bare den personen det gjelder som kan endre kursen. Vil han ikke, så kan man jo sette himmel og jord i bevegelse uten at det hjelper.

*klem til deg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...