Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er 50% sykemeldt på grunn an bekkenplager i svangerskapet. Men jeg har så utrolig dårlig samvittighet ovenfor jobben. Holdt meg i 100% så lenge som mulig. Har ikke påtatt meg nye oppgaver siden jeg har merket lenge at jeg ikke vil klare å jobbe fult ut svangerskapet. Nå skulle jeg inn i en rolig periode frem til permisjon. Den blir ikke så rolig likevel. Så nå sitter jeg med skikkelig dårlig samvittighet ovenfor jobben og mine kollegaer som må steppe inn.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Du må slutte å "sparke deg selv" fordi du har god arbeidsmoral, det en en flott egenskap! Så må du bare akseptere at nå var det din tur til å være syk, de aller færreste av oss går gjennom et helt arbeidsliv uten å en eller annen gang trenge en sykemelding. En annen gang er det du som jobber ekstra fordi en kollega blir syk. Som regel går dette opp i opp i årenes løp. Slapp nå av, senk skuldrene og vit at du gjør det samme tilbake for dine kollegaer en annen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå