Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Er gravid nå igjen (ikke planlagt) og går andre året på vgs. Vil få ungen rett før sommerferien neste år, og tenkte da å fortsette skolen når den starter igjen til høsten samme år. Mannen vil gjerne ta hele permisjonen, Vi har en sønn fra før på litt over året. selv er jeg snart 20, men var litt treig med å komme i gang med vgs. Noen som synes planen vår er helt på tryne, eller burde vi gå for den? Jeg føler liksom at tiden min renner ut og at jeg ikke kan "ta meg tid" til å være hjemme det året hvis dere skjønner...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 "Har ikke latt ham", men det var vi var enige i at han skulle ta hele fellesdelen av permisjonen fordi jeg er student.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Vi gjør det sånn! bare at jeg er student på universitetet. Hvis du tror du greier å gjennomføre skolen med en nyfødt og en på halvannet år, go for it!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg gjorde det i fjor, da startet jeg andre året på sykepleien tre dager etter fødsel. Tøft, men det gikk. Hadde en på halvannet år fra før når minste kom. Alt går dersom en bare vil..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Vi har gjort det sånn - to ganger tilogmed! En gang mens jeg var student og en gang mens jeg var i jobb. Har fungert helt supert selvfølgelig!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Broren min og konen hans gjorde det slik med sine to første. Men hun studerte til lærer. Han får i deres tilfelle ikke all permisjonen siden du blir hjemme noen mnd for du fortsetter på skolen.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 åå? Jeg trodde at når man er student så må mannen enten ta hele permisjonen eller ingenting av den. HI
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg skrev "latt han" fordi det ikke er med stor vilje at jeg "gir" fra meg det året hjemme Men tror det er det som kommer til å funke best fot oss. HI
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Men da må du studere 100% eller jobbe minst 75% fra morskvoten på 3+6 uker er over. Du kan ikke gå hjemme i sommerferien. Da tikker og går permisjonen.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg studerer jo likevel 100 %? :S Jeg er jo fortsatt skrevet inn på samme skole, selv om jeg har ferie, eller? Huff, ble litt bekymret nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #13 Skrevet 11. oktober 2011 Hvis du har sommerferie fra skolen, får han ikke permisjon samtidig som du går hjemme. Da må du i tilfelle ut i sommerjobb eller bevise at du f.eks skriver oppgave eller studerer 3 semestre pr år.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #14 Skrevet 11. oktober 2011 Men hans permisjon kan jo uansett ikke starte før 6 uker etter fødsel, så sånn sett har du jo kanskje begynt på skolen når de 6 ukene har gått? I disse ukene får du uansett foreldrestipend fra lånekassen:) Du får jo også engangsstønad:)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #15 Skrevet 11. oktober 2011 Ja, du må jo i alle tilfelle ta din lovpålagte del av det- dvs 3 uker før og 6 uker etter fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå