Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 har en 3 åring som har hatt feber og litt stygg hoste i helgen. Lørdag morgen var han helt mørkerød under hele haka, søndag var det begynt å bli noen sårskorper, og noe som kanskje (er litt usikker) kunne ha sett ut som små blemmer. Idag er det bare skorper, det ser ut som han har et skikkelig sdtygt stort skrubbsår under hele haka. Og han har hatt veldig veldig vondt i det hele helgen. Vi tebkte først at kanskje han har brukt endel smokk i helgen så har han sikkert siklet litt ekstra og derfor blitt sår, men igår begynte jeg å tenke at det sannsynligvis ikke var det alikevel. Det er på en måte masse masse masse små utslett med en liten skorpe på hver, de sitter tettitettitett.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Det kommer ikke skorper på sånne siklesår. Han har ikke slått seg da? Er det kun der det er sår/blemmer?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Dette høres veldig ut som herpesutbrudd.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Ja jeg skal kontakte lege imorgen. gidder ikke å¨kontakte legevakta for sånne ting da det er mange andre som virkelig trenger hjelp der. Jeg e rhelt sikker på at han ikke har skrubbet seg eller slått seg. Og vi trodde jo at det kanskje var siklesår før de skorpene kom. Herpes.... Kanskje det..... visste ikke at man kunne få det under haka, er altså ikke på haka, men under. og han har veldig vondt. Kan det være brennkopper? Han har ikke sår andre steder.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Sønnen min fikk herpes utbrudd på en stor del av kinnet. Da var svært smertefullt. Og ble veldig mye verre av at såret va fuktig. Så vi måtte holde det så tørt som mulig med sinksalve og potetmel. Her er det bilde av brennkopper: http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode_rad/hud/article54637-17175.html Herpes: http://www.infomasite.com/medicine/herpes-simplex-virus-symptoms-pictures/
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Han har ikke rett og slett blitt sår av en glidelås eller ullgenser da? Datteren min får slikt utslett av enkelte jakker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå