Hilko Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Dere med barn og samboer, hvilke forsikringer har dere? Vil tegne forsikring på min lille prinsesse som snart er 7 mnd, vi bruker gjensidige. Men skjønte at det var 3 "trinn" å velge mellom. Vi leier foreløpig bolig men blir forhåpentligvis huseiere om en stund. Da burde vel også vi ha noe livsforsikring eller hva det heter? Hva har dere, og hva anbefaler dere meg?
Lemonia Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Vi har villaforsikring, innboforsikring, bilforsikring, livsforsikring og uføreforsikring. Vi har også Gjensidige (med unntak av livsforsikring som er gjennom Nordea) og har en pakkeløsning der. Vi skulle opprinnelig bare ha de tre første forsikringene (+ livsforsikring), men pga pakkeløsningen ble totalsummen billigere hvis vi valgte én forsikring til og da ble det uføre. Vi har ikke barneforsikring rett og slett fordi vi mener at man det er totalt unødvendig og man vil få veldig lite, om noe, ut av det hvis noe skulle skje. Forsikringsselskapene er flinke til å spille på samvittighet og snakker om at man selvsagt forsikrer det kjæreste man har (det er jo ikke det forsikring handler om) og vifter med alle millionene man kan få, men hvis du faktisk leser papirene vil du fort se at du kan se langt etter pengene de lover deg da det skal mye til for å oppfylle vilkårene. Når det gjelder anbefaling så handler jo forsikring i hovedsak om å forsikre det man ikke har råd til å erstatte selv. Når dere blir huseiere bør dere ha villa- og innbo, rett og slett fordi de fleste har ikke råd til å erstatte huset eller alle tingene om det skulle bli brann eller de blir stjålet. Uføreforsikring er vel ingen nødvendighet, vi hadde ikke valgt det selv hadde det ikke blitt billigere totalt sett, men det er sikkert folk som er uenige med meg her. Livsforsikring må dere tenke over. For vår del tenker vi at det blir en belastning om den ene skulle dø og den andre må klare huslånet alene. Derfor har vi valgt livsforsikring slik at om en dør så vil den andre få utbetalt en sum tilsvarende det vi har i boliglån slik at det kan tilbakebetales med en gang og man slipper da å flytte og trenger ikke bekymre seg for økonomien. Hvis dere har så stort boliglån at ikke én av dere kan klare seg alene med det bør dere derfor også vurdere livsforsikring.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Har, som Lemonia, heller ikke barneforsikring. Finner det også totalt unødvendig. Jeg har livsforsikring på meg som vil komme henne tilgode om det skulle skje meg noe. Også har jeg innboforsikring, bilforsikring og reiseforsikring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå