Gå til innhold

3 åring i basseng og på strand...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste sommer skal vi sydover, og da er minste bare noen uker fra 3 år. Jeg har barn fra før, og vi har vært i basseng med dem da de var ca 3 år, men delvis husker jeg ikke helt hvordan de var da, og delvis har det da vært snakk om store innendørs basseng i Norge. Nå blir det "sydenbasseng" der de både har ganske grunne barnebasseng, og sånn basseng som skrår langsomt nedover. Og så blir det vanlig strand der det etter hva jeg har skjønt blir relativt fort dypt.

Det jeg lurer på er hvor selvstendige barn på omtrent akkurat 3 år er i slike basseng og på stranden? Spesielt da i forhold til barnebassengene. Vil f.eks vi voksne kunne sitte/ligge litt på solsengene ved siden av og bare holde et våkent øye med henne, eller må hun fotfølges? Prøver bare å finne ut om jeg må innstille meg på en hektisk ferie, eller om jeg kan innstille meg på å faktisk få slappet litt av også ;-) Kommer nok uansett til å bade masse med barna, men greit å få sole seg litt også da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo stor forskjell på barn, på hvor vant de er til vann, hvor selvstendige de er generelt, hvor forsiktige eller vågale osv..

Jeg har en to og et halvt åring, og jeg ville fotfulgt han nå ihvertfall. Det skjer jo mye på et halvt år, men sånn jeg føler det nå, så ville jeg ikke drømt om å la han holde på alene.. Jeg tror egentlig ikke han ville hatt noe særlig lyst til å holde på på egen hånd heller...

Men, kan ikke du og mannen bytte på og være sammen med trollungen da? F.eks en dag hver så får den andre slappet litt av?

Skrevet

Det er likevel fullt mulig dele sine egne personlige erfaringer...

HI

Skrevet

Hun er svært uredd og selvstendig, og elsker vann! I vanlig basseng med armringer og sånn dings rundt magen og sylindere bak på ryggen er det akkurat som å sette en trekk-opp-propell ned i vannet. I det vi slipper henne durer hun avgårde i stort tempo rundt omkring i vannet. Hun har jo også eldre søsken å leke med + at vi skal reise med jenvaldrende fettere og kusiner til våres barn (og deres foreldre), så hun blir ikke akkurat alene.

Joda, vi kommer nok til bytte på å holde øye med henne uansett, men vi har reist en gang før da ene barnet vårt var 1,5 år, og jeg husker det som betydelig mer slitsomt enn avslappende selv om vi var to voksne. Håper vel på at det kan bli litt roligere nå, men husker ikke helt hvor motorisk sikre de er på den alderen.

HI

Skrevet

Var ifjor i syden med barn som var 3,5 år. Når han badet i barnebasseng satt jeg på solstol ved siden av bassenget og fulgte jo selvføgelig med hele tiden. En legger seg jo ikke til å sove.

På standen tok jeg solstol nærmest vannet. I vannkanten fikk han leke alene mens jeg satt i stolen men når han skulle lenger ut ble jeg selvfølgelig med. Han hadde også på seg armringer.

Til tider var det veldig mye folk på stranden og da fotfulgte jeg han så han ikek ble borte i mengden. Jeg reiste alene med han da jeg er alene med han. Vi var i 14 dgr og jeg slappet av MED barnet og koste oss. Syns du har litt rart synspunkt på hele opplegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...