Fru.Vestavind Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Må ut på på langtur i morgon; frå Hamar, til Otta. (derifrå vidare mot Lom/skjåk, der eg forhåpentlegvis vil få tak i vinterdekk). Korleis er vegen og veiret? Har nemleg kun sommardekk på bilen (men 4hjulstrekk, om det skulle vere nokon hjelp). Skulle gjerne utsatt bilturen, og tatt buss, men neste anledning til å hente vinterdekka er til jul, og det seier seg sjølv at eg treng dei før den tid. Blir meg og ein 3åring blir aleine i bilen (sjølvsagt utstyrt med mat, varme kle, tepper og førstehjelpspakke). ...men, korleis er vegane?
Hesther Sprilleli Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Vi bor i distriktet du skal til, og vil fraråde deg på det sterkeste å komme hit med kun sommerdekk på bilen nå !! Er nok bart langs E6- men stedvis glatt- særlig i skyggepartiene. Vegmyndighetene har gått ut i dag med advarsel mot å ferdes på veiene her med sommerdekk. Det blir sammenlignet med galskap å kjøre med sommerdekk her nå !! Få heller dekkene dine sendt til deg enn at du skal kjøre opp hit på sommerdekk. Eventuellt kjøp deg nye dekk der du er. Skjønner godt problemet ditt, men syns ikke det er noe du skal gamble med- og attpåtil med et lite barn i bilen.... Snøen er nok borte de fleste steder, men det ligger igjen glatte hinner flere steder. Og Lom/ skjåk ligger ganske så høyt da. Så mitt råd er, ikke kjør opp hit på sommerdekk !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå