Gå til innhold

Ecco goretex - varme nok på Østlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt Ecco goretex vintersko til 3,5-åringen hver vinter og vært veldig fornøyd med dem.

Nå har vi flyttet fra Vestlandet til Østlandet, og jeg lurer på om noen har erfaring med om de holder i kulden på Østlandet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor på Østlandet er det snakk om?

Har ei venninne som jeg vet har hatt Ecco Goretex mange ganger og er veldig fornøyd.

Hun bor i Oslo...

I Oslo kan det komme ned i -20, og barn er ikke ute å leker i barnehage dersom det er kaldere enn -10.

Men det fins steder her på Østlandet hvor temperaturen fort kan komme ned i -30-35......

Skrevet

ja, det holder.. men bruk riktige sokker i de.. ikke bruk bomullstrømpebukse med ullsokk utenpå, kjøp stilongs og bruk en tynn ullsokk, det holder, ellers vil ike foten få luft i skoen og bli kald. ecco er litt smale,så om barnet har bred fot, vil det nok være bedre med en sko med bredere lest.

Skrevet

Jeg også ville si at om man har en bred fot så er disse ikke gode sko til barnet. Jeg jobber i bhg og noen 2 åringer må presses ned i skoene!!! Kan ikke tenke meg at det kan vaere varmt å ha skoen helt på foten. Jeg selv går i bhg med tykk ullsokk inni skoene på vinteren. Jeg selv liker veldig godt viking støvlene på ungene. Dei er greie, breie :P og man får en ullsokk oppi også. Men det er jo litt avhengig hvor aktiv ungen din er. Noen står veldig mye i bhg ute. Om det er vestlandet eller østlandet har ikke så mye å si tror jeg. Vi går ikke ut i bhg når det under -10 og vind.

Skrevet

tykke raggsokker puster ikke og blir dermed klamme nedi skoen, det gjør i tillegg at goretex membranet ikke får full pusteevne som igjen fører til at barnet blir klamt og kaldt, er jo så klart forskjell fra persom til person hvor mye man svetter og hvor fort man fryser. men de fleste barn svetter mye på føttene og da er det værste man kan gjøre å ha strømpebukse med en raggsokk utenpå, bruk trysil eller ullvang sokk og pass på å ha ca 1,5 cm vokseplass foran i skoen.

jobbet med sko i 10 år, så har litt erfaring og værtpå maange kurs om dette med barnesko :)

Skrevet

Tror ikke det er så mange som bruker raggsokker :P Men det jeg opplever er at dei skoa er kjøpt for småe.

Og hvis det er snakk om småe barn, så må dei ha varme føtter fordi dei står bare opp ned om vinteren uten at dei klarer å komme seg gjennom/over snøen. Litt forskjell fra en 5 åring og en 1-2 åring. Jeg har jobbet i over 10 år i bhg :D

Skrevet

ja, bra noen som jobber i bhg vet litt om hvordan man skal kle barna på bena da.. for de aller fleste kommer med tjukke hjemstrikka sokker og skal ha nedi skoene når de skal prøve, ikke rart de blir for trange. eller kjøper de 2 nr for store slik at de skal holde varmen.. eller rett og slett kjøper feil sko,, små barn er som regel høye over rista og har bred fot, og bør alltid være med til butikken for å prøve.

hjelper ikke å kjøpe den skoen som ble best i test hvis det e rfeil sko for foten. ja, små barn står mer stille, derfor enda viktigere at skoen ikke er for trang/stor, men man bør alikevel ikke stappe på en ullsokk utenpå en bomullsokk, det blir ikek varmt uansett.. og for ikke å snakke om sklisokker.. blir håpløst å få de på, pluss at gummien under de gjør at foten blir klam i skoen, og dermed kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...