Gå til innhold

Har jeg angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 år og sliter med "småting", som å feks. ringe til offentlige ting som lege, kundeservice osv. Kan feks ringe å bestille meg en frisørtime uten problemer, eller jeg kan ringe til kundeservice/lege etc FOR ANDRE, venninner og slikt, uten problemer. Men tørr ikke når jeg blir redd, sitter å lager meg manus i hodet som jeg går over om og om igjen, jeg må være alene å ringe også...

Jeg tørr å ringe venner og familie uten problemer, men jeg tørr ikke ringe min svigerfamilie, eller annen familie jeg ikke har noe særlig kontakt med.

Jeg er veldig sjenert, selv mot min svigerfamilie som jeg har kjent i over 5 år, og til og med har gitt et barnebarn. Jeg sliter med dårlig selvtillitt. Jeg kvier meg også for å gå på offentlige møter og timer, som feks til lege, nav-møter og etc. Må feks. navmøter, har min mor og besteforeldre stillt opp for å støtte meg, da de vet jeg synes det er vanskelig.

Min samboer skjønner ikke dette, og sier jeg er blitt holdt i hånda av min familie, og jeg må lære meg dette selv, han gidder ikke holde hånda mi mer.. I situasjoner som feks hvis vi må ringe til kundeservice ang. bredbåndet vårt, så nekter han. Han forstår ikke at jeg synes det er vanskelig, og ofte ender jeg i tårene fordi jeg må gjøre det mot min vilje, når han faktisk ikke har noe problem med å gjøre det....

Er jeg helt idiot eller? flere som har det slikt? :( har jeg angst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er jeg også.

Jeg blir skremt av det ukjente.

Dvs. er det en situasjon jeg ikke vet hvordan vil ende kan det skremme vettet av meg.

Fikk ks pga dette, jeg var ikke helt tilregnelig under forrige fødsel kan du si.

Skrevet

Slik har jeg det også.

Hvis jeg skal ringe til noen må jeg skrive ned alt hva jeg skal si, ellers får jeg ikke sagt noenting. Blir bare kvalm og svimmel og sier ehh, ehhh, ehhh. Hehe.

Samboeren min gidder heller ikke ringe, og går heller ikke ut av rommet når jeg skal ringe, så da blir det heller ingen ringing.

Vi har mange krangler og inkassovarsler pga dette.

Jeg går til psykolog og har sosialangst og panikkangst.

Dette som jeg har nevnt nå er bare noen milde symptomer på min angst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...