Gå til innhold

Hvor ærlig skal jeg være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort: Mannen var utro for godt og vel et halvt år siden, med løgner, forholdet til hun andre varte vel 2 mnd. Vi har to barn, og pga situasjonen da, og valgene han fikk, følte/føler jeg faktisk at han valgte bort barna med å fortsette forholdet til denne damen. (ja, han ble oppdaget, blånektet og fortsatte.) Ble avsluttet når det virket som om virkeligheten og konsekvensene demret for ham.

Vel, jeg bestemte meg for å gi oss en sjanse, mest av alt for barna, men også fordi vi ellers har hatt det godt sammen, ikke noe tull før, ordnet økonomi, sammarbeider godt osv... Så sånn ellers har jeg sett på ham som en bra mann...

Men tiden går, og.... vel, jeg finner ikke helt noen "kjæreste-følelser" for ham lenger. i kan godt bo sammen og alt, men det blir bare et sammarbeid... Jeg stoler på at han ikke er utro, men han har vist at det ikke koster fem øre å lyve for meg, sexen er... vel.... jeg har sex med ham fordi det hører hjemme i et forhold, helt ok, men jeg tenner ikke på ham lenger. For meg finnes det vel ikke noe så umandig som å svikte sin kjære og familien. Alt dette vet han. Nå skal vi snart på ferie, og det eneste jeg tenker er at oddsene for at dette blir vår siste ferie sammen som familie er ganske stor. At dette sannynligvis blir vår siste jul sammen... Jeg ønsker virkelig at alt ordner seg, og at følelsene kan komme tilbake, men burde kanskje være ærlig om hva jeg føler... Selv om han nok vil fatte det som kroken på døra, og stikke....

Slitsomme tider.... Noen som har opplevd lignende? Hvor lenge gikk det før det føltes trygt å føle noe for ham igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommuniser med din mann, fortell hvordan du har det uansett hvor vondt og hardt det kan være. Han må forstå også hva du føler og tenker. Søk gjerne hjelp hos terapeuter eller lignende. Det viktigste er at dere snakker med hverandre og at alt kommer for dagen. da kan dere starte på nytt på en måte. Jo lenger tid det går jo verre og vanskeligere vil det bli. Tro meg jeg har vært der, men vi fikk ordnet opp og har i dag ett lykkelig ekteskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...