Gå til innhold

Noen som har avgjort barnets navn ved loddtrekning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen blir ikke enige!!! Vesla er nå 2 måneder og må få et navn! Vi har ett favorittnavn hver og blir ikke enige.

Så nå har jeg rett og slett foreslått å trekke lodd om navnene. Noen andre som var nødt til det? Eller har dere noe bedre forslag til hvordan vi kan løse dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke at det er mulig å ikke bestemme seg i løpet av 2 mnd, hadde følt et stort behov for å ha et navn å bruke. Går det kanskje an å kombinere navnet "ditt" + navnet "hans"? Da får jo begge viljen sin.

Skrevet

hva med å bruke begge navna vist det går?

jeg og typen har oxo det problemet bare ungen vår er ikke født enda. jeg sa til han at vi får vente til han er født å se hvilket han passer

Skrevet

Kan nok være at vi må gjøre det her, men det gjelder andrenavnet. Første fornavn klarte vi å bli enige om, men måtte velge et navn som var et stykke ned på lista hos oss begge.

På andrenavnet blir vi ikke enige i det hele tatt, han er fullstendig i mot det navnet jeg ønsker, så ser egentlig ikke for meg at han kommer til å godta loddtrekning heller.

Blir vel jeg som må gi meg, men synes det er urettferdig. Han vet hvor mye navn betyr for meg, og at jeg har skrevet lister og grublet på navn i mange år. Så skjønner ikke hvorfor ikke han kan gi litt etter for mine ønsker i stedet for å være så sta...

Lykke til i hvert fall! :) Jeg vet hvordan du har det!

Skrevet

Vi kom frem til 4 navn som begge kunne leve med, selv om han hadde 2 favoritter og jeg hadde 2.

Vi skrev dem på en lapp og puttet i en hatt.

Det navnet som ble trukket var et av hans forslag. Jeg kjente da plutselig veldig sterkt at jeg IKKE kunne leve med det navnet, og grei som han var, gikk mannen min med på å trekke på nytt.

Denne gangen trakk vi et av mine forslag, men det var et navn mannen min også egentlig syntes var ganske OK (pluss at det var et navn som var mye brukt bakover i hans familie). Så da ble det det.

Men mannen min mente at rett skulle være rett, og at det navnet som faktisk ble trukket først også skulle være med, og det hadde han jo egentlig rett i, så da ble det navn nummer to et dobbeltnavn. Og nå er jeg kjempefrnlyd med navnet hans, selv om vi stort sett bruker kun det første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...