Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Er det greit, selv om saværet er avtalt som noe annet på papiret? Han har egentlig et par timer, to ganger i uken, her hjemme. Men han er sammen med barnet litt oftere enkelte uker, etter mitt initiativ. Slår dette negativt ut for meg i en evt. rettsak/ny mekling? Eller, for å snu spm. litt, kan han bruke dette mot meg, ved å evt. få mer enn "vanlig samvær"? Skal snart på ny mekling, for nå nærmer barnet seg sju måneder. Og hvilken avtale er greit for barnet, når det er seks-sju måneder?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Det er jo bra å øke opp i takt med barnet Så jeg syns du gjør en bra jobb med det. Det vil ikke slå negativt ut for deg at du tilbyr barnet å bli kjent med sin far. Avtaler lager en for å ha noe fast, og fordi ikke alle er helt enige når det kommer til samvær. Og klarer en å samarbeide og sjonglere fint med litt andre tider, så er det bare bra. Så lenge det er en viss rutine på det, for det er barnets beste Hva som er beste når barnet er 6-7 måneder, avhenger jo mye av hvor godt barnet kjenner sin far. Det vanlige er å ikke ha overnattinger før ungen er rundt året, men for noen går det helt fint før den tid. Og husk det at det er dere foreldre som skal avtale samvær på mekling. Meklerne bestemmer ingenting. De bare mekler de
Isola&Lille+julegave Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg ville ikke gjort det! Han kan bruke det mot deg på den måten at han kan si at "dette går jo fint nå, så da vil jeg ha dette fast". Min erfaring er at det lønner seg IKKE å være snill!! Jeg ville holdt meg til det som er avtalt, og thats it!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Signerer det siste innlegget om å ikkje gjøre det. Er han en som kan gå til retten, så vil han bruke det mot deg. Det har min eks gjort.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Ok. Takk for forskjellige syn på spm. mitt Vet ikke helt enda hva jeg skal gjøre, men ser jo at far trives med mer samvær enn hva avtalen sier. Er det noen av dere som hadde kunne tenkt seg å snakke mer privat? Hadde vært kjekt med noen i samme situasjon! Man føler seg jo litt alene noen ganger. HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå