Gå til innhold

Bekymret for økonomien fremover!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er student og vi lever på min inntekt + studielån, barnetrygd og liten ekstrainntekt. (Jeg tjener 370.000 i året) Vi har godt over 2 mill i lån, og er litt bekymret for hvordan det skal gå fremover :S

Det er jo bare for tre år, så vi må jo bare holde ut, men jeg blir jo litt bekymret da, spesielt for renteøkning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere er 2 voksne, så kan jo mannen jobbe litt vedsiden av studiene.

Skrevet

Kan han ikke skaffe seg en liten ekstrajobb?? Finnes jobber både i boliger for psykisk utviklingshemmede, hjemmetjenesten, sykehjem. Portør på sykehus, vekter, dørvakt, taxisjåfør ++ sikkert mange flere!!

Skrevet

Han har en ekstrajobb, var derfor jeg skrev "og en liten ekstrainntekt" :)

Han kan ikke jobbe så mye mer enn det han gjør nå desverre, det er forelesning hver dag, og gruppearbeid etterpå. I helgene og kveldene (når han ikke jobber) sitter han og studerer nesten hele tiden...

Skrevet

Når det er andre veien altså at kona skal studere og mannen jobber fulltid er det sjelden jeg hører at mannen er bekymret for økonomien!

Men kan dere ikke ta avdragsfrihet på boliglånet mens han studerer??

Skrevet

Nei, mannen her er nok ikke så bekymret for økonomien som meg heller! "Det ordner seg" og "vi får ta det som det kommer" er det jeg hører.. Jeg regner jo med at det går bra, men jeg er som sagt litt bekymret, spesielt fordi vi har så mye lån.

Vi har avdragsfrihet på deler av lånet, men resten av lånet får vi ikke avdragsfrihet på, og her er det kun 10 års nedbetalingstid. I tillegg har vi husleie og denne må vi jo betale.

HI

Skrevet

Skjønner du er bekymret, men kan dere ikke binde renten og be om avdragsfrihet disse årene , så slipper dere bekymre dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...