Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Sønnen vår blir halvt afrikansk. Kan en mørk gutt hete Elias? Selvfølgelig KAN han det, men synes dere det blir rart?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 selvsagt kan Elias brukes syns det klinger veldig fint til en halvt afrikansk gutt! elias er jo ikke noe særlig norsk navn i utgangspunktet..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 De kuleste adopterte guttene jeg kjenner heter Henrik, Eirik, Viljar osv. Og èn jeg vet av heter Odin =) Så Elias blir ikke dumt i mine øyne. De vokser jo opp her så hvorfor gi de internasjonale navn?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Er ikke Elias et internasjonalt navn? Sjekk Bibelen din du.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Elias er jo ikke noe norskt navn da.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Elias er en norsk variant, i engelsktalende land feks er navnet Eiliah. Så det er en fornorsking ja. Det jeg mente med internasjonale navn er navn som kan uttales likt på "alle" språk uten vanskelige konsonanter og lange stavelser. Som feks Tom, Kim, Jan, Jon, MAx osv. Slike navn har så og si samme uttale uansett hvor man er i verden. Mens Elias/Eliah feks ikke er et mye brukt navn i sentrale midtøsten, eller i størstedelen av Afrika for å bruke det som eksempel. Nettopp pga det er av bibelsk opprinnelse.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Det passer kjempefint, han blir nok en nydelig liten Elias
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #10 Skrevet 10. oktober 2011 Så koselig og høre at mange av dere likte det da:))
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #11 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har selv en halvt afrikansk jente og hun har ett helnorskt navn Syns ikke det gjør noe!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #12 Skrevet 10. oktober 2011 Selvsagt kan han hete det. Navnet er vel bibelsk om jeg husker rett.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #13 Skrevet 10. oktober 2011 Selvfølgelig! Alle afrikanske smågutter, og jenter for den sakens skyld, kan hete akkurat det moren og faren bestemmer;) Men for the record: Elias er et fint navn som gutten din helt sikkert kommer til å kle meget bra;)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #14 Skrevet 10. oktober 2011 Elias er faktisk et veldig vanlig muslimsk navn, til dere som ikke visste det. Det går en muslimsk gutt i bhg til jenta mi som heter det, naboungen er pakistaner, og han heter Elias. I tillegg vet jeg om to andre muslimske gutter og en mann som heter det.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #15 Skrevet 10. oktober 2011 Kjenner jeg blir skikkelig uvel av denne tråden...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #16 Skrevet 10. oktober 2011 Alle gutter kan ha alle guttenavn. Hudfarge har jo ikke noe med det å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #17 Skrevet 10. oktober 2011 Kjenner en halv afrikansk gutt med navn Elias, han er kjempeskjønn og passer navnet perfekt! God lekekamerat til min datter, blid som ei sol bestandig. Moren er norsk, men jeg skjønner ikke helt forskjellen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå