Gå til innhold

Mannen er en tøffel

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og det i forhold til vårt felles barn.

Har en 6 åring som tvinner pappa rundt lillefingeren så det holder. Jeg er den store stygge ulven hjemme fordi jeg er den som sier nei og den som forsøker å holde dem begge i øra. Ungen får så og si det han peker på av faren, vil han ha brus så får han det selv om melkeglasset står der.

I går begynte ungen å klage på at han var syk og ikke kunne gå på skolen i dag. Jeg kunne ikke se noe galt med ungen som hadde vært i hundre hele dagen. Så jeg sa som sant var at da tror jeg du er skulkesyk og det er IKKE lov. Forklarte han at skulkesyk er noe man er når man lyver om at man er syk. I morres når pappa vekka han begynte han igjen å klage på at han var syk og påsto han ikke var skulkesyk. Pappan kom til meg med det og jeg sjekket ungen. Etter mitt syn er han bare trøtt. Jeg ga pappa den beskjeden og dro på jobb. Pappa leverer på skolen.

Nå ringte jeg pappa for å gi en beskjed, trodde han var på jobb jeg. MEN det var han ikke nei. Ungen hadde fortsatt og insistere på at han var syk så da ble dem hjemme. Jeg er passe sina og frustrert over pappa som lar seg tvinne noe så innmari rundt lillefingern. Han tar ikke kampen med ungen jo. Desverre er han nødt til å levere siden jeg må dra hjemmefra lenge før SFO åpner.

Hva gjør man med sånne pappaer? Legger dem over knæra og gir dem ris på blanke messingen? Nei foresten, det hadde han bare likt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en alt for snill pappa det der. Men å la en unge som ikke er syk bli hjemme fra skolen er jeg sterkt imot.

Skrevet

Hahaha, må le av den siste setningen din, HI. Det var dagens.

Har dessverre ingen råd å gi. Far er også den snille her i huset, mens jeg er den slemme. Men han er ikke SÅ snill.

Skrevet

Jeg er rett og slett oppgitt. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Hjelper neppe å si noe mer enn det jeg allerede har sagt. Eneste blir vel at jeg blir nødt til å finne meg en jobb næremere hjemme sånn at jeg får tatt over leveringen også. Føler det går veldig over stokk og stein nå når han til og med får lurt seg til fri fra skolen.

Skrevet

Men det kan jo hende gutten ikke var bra også. Hodepine, mageknip, vond hals osv - det er mye som ikke nødvendigvis gir feber eller tydelige symptomer. Jeg hadde latt ham være hjemme - han er jo uansett så liten. kanskje det er noe hans syns er dumt på skolen - noen som er slemme, noe han er redd for osv, men ikke klarer å utrrykke annerledes enn at han kjenner seg syk.

han kan selvfølgelig ikke få delta på aktiviteteter eller være med venner om ettermiddagen hvis han har vært hjemme fra skolen en da.

Men når han insisterer så kraftig, er det vanskelig å bare si at han lyger.

Skrevet

Vel, det var nok jug. Han var ikke syk i det hele tatt. Frisk som en fisk når jeg kom hjem i går gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...