beibilykke Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 har gått vgskole under reform 94, og var så lei i 3klasse at jeg droppet ut av to valg fag. jeg har tatt opp igjen noen eksamener de to siste årene, og står igjen med engelsk muntlig og matte. spørsmålet mitt er! hvorfor i huleste må jeg ta matte?var hos en studirådgiver som sa jeg måtte det fordi at nå var vi i kunnskapsløftet og da gjaldt visst ikke den matten jeg alle rede har. desto mer jeg tenker på det desto rarere synes jeg det er. kan dette stemme??!! Pliis håper noen vet noe!!!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Saken er at med kunnskapsløftet kom det 8 uketimer obligatorisk matematikk, mot 5 timer under R94. Jeg vet ikke om du slipper unna med 3 timer 2P eller om du må ta alle 8 uketimene, siden pensum er veldig annerledes enn det var før. Men siden du har ventet såpass lenge etter at kunnskapsløftet ble innført er alle overgangsordningene borte. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med et privatgymnas, pleier å ha god peiling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå