@Tula77@ har fått prinsen<3 Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 ...av å høre: oi så stor du er, hvor mange har du inni der???? Klikker snart tror jeg. Hvorfor er det slik at gud og hvermann har "lov" til å kommentere størrelsen din når du er gravid??? Hadde jeg vært litt tøffere hadde jeg nok svart takk det samme når de kommenterer hvor stor jeg er..... Jeg er 27+4 i dag, har lagt på med 6 kg. til nå (før graviditeten var jeg 62 kg. og jeg er 160 høy) og symfysemålet mitt er 26, litt over gjennomsnittet ja, men jeg er vel alikevel ikke sååååååå stor...... I dag kom tårene og etter en slik kommentar.....måtte bare få blåst ut litt her i kvelden.
LMWK Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Uff, skjønner deg så godt! Synes folkmkan spare seg for kommentarer, det er ingen som går å kommenterer hvordan andre ser ut! Jeg har sagt i fra til mine nærmeste at de ikke trenger å si noe som helst. Jeg synes det er vanskelig nok å innse hvordan kroppen min forandrer seg, men vet jo at det er noe som må til selvfølgelig. Men folk må forstå at vi gravide er litt mer følsomme enn ellers, og det e på ingen måte noe morro å høre om hvor stor enn har blitt etc. Skjønner deg godt jeg! Lykke til fremover, du får ta igjen neste gang
Arwen81 Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Skjønner godt at du blir lei. Jeg opplever det samme, og blir litt sliten av kommentarene, men enda verre av forbauselsen i fjeset på folk, når de hører at jeg er "bare" 26 uker på vei. Jeg er 158 cm høy, har lagt på meg ca 6 kg (noe som skulle være normalt da), men siden jeg er så lav, så har visst ikke magen noen andre plasser å vokse enn utover, så jeg har DEN kulemagen Jeg tror jeg har litt ekstra vansker med å tilpasse meg at jeg blir så stor, siden jeg er vant til å være lita og relativt tynn, og da tar jeg nok kommentarene ekstra til meg... Men jeg har en samboer som synes at jeg er fin med "tjukkemagen" min, og lillepia mi vokser og sparker og virker til å ha det bra inni der, så da betyr ikke de andre kommentarene så mye Du er sikkert kjempefin med magen din, kos deg bare masse, og drit i hva som måtte ramle ut av folk som glemmer folkeskikk for et øyeblikk
lillespire <3 Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er i utgangspunktet samme str som deg, Arwen81, 158 HØY å 53 kg før jeg ble gravid :-) å magen vokser kun utåver!! Synes folk kan finne seg en annen hobby en å komentere str på magene våre. Koselig med hyggelige komentarer, men å få høre Oyyyyy så stor du er, snart termin eller??? når du bare er i uke 20-23-26 osv er ikke særli gøy. Men vi får heve oss over det, for vi har nemmelig verdens fineste mager, alle sammen :-)))) Å vi kommer til å få de fineste ungene i verden, selfølgelig :-)
made by elfs Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Det er umulig å ikke ta seg när av det maset. Selv er jeg 27+1 og har lagt på meg 12 kg alt og alle kommenterer at jeg er liten (!?). Riktignok har mange av disse kiloene lagt seg på rompe og hofter men det er faktisk ikke mulig å ha gått opp 12 kg og väre liten. Jeg er ikke spesielt höy og var normalvektig för så jeg blir irritert av det tullet. Jeg har da öyne så det hjelper ikke om folk forsöker å väre hyggelige. Åhh deilige hormonbombe som skaper irritasjonsmomenter selv av at folk forsöker å väre hyggelige;)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Det virker som om at i det en forteller noen at en er gravid så har alle lov å kommentere vekten, samtidig som magen er allemannseie. HATER at folk stryker meg på magen, har jo ikke fått mage enda, er jo bare mitt eget fett som er der SÅ HOLD DERE LANGT BORTE hehe Ang det at du føler du er stor: Med min første så lå symfysemålet over gjennomsnittet fra uke 20 -32. Fikk beskjed om at jeg kom til å få en stooor baby. Fikk litt panikk.... Var 63 kg dengang (165 høy) og la på meg 10 kg totalt, og ut kom en liten baby på under 2900 g... Da hadde jeg symfysemål på 26 i uke 26, og hadde gått opp 7 kg. Gikk bare opp 3 kg til resten av svangerskapet... Kos deg med magen, dersom det er din første så er dette det svangerskapet du kommer til å ha mest glede av. I de neste er magen bare iveien når søsken skal sitte på fanget ;-)
@Tula77@ har fått prinsen<3 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2011 Er 3 svangerskapet dette og jeg har hørt den kommentaren i 5 mnd. nå, derfor er jeg drittlei.... Dessuten tror jeg prinsen ligger langt framme hvis det har noe å si. Jaja, i morgen er det ny ul så da får vi se hvor stor han er blitt, reiser jevnlig på ul på sykehuset pga. morkaken ikke fester seg som den skal. Blir gøy å se hvor mye han har vokst siden sist. Håper de er fornøyd for jeg tror terskelen for å ta han ut hvis han ikke vokser som han skal er lav. Men han følger kurven sin fint så rekner med det er ok. Takk for oppmuntrende ord jenter )
klatrejenta Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 hmm.. jeg tror ikke folk sier det for å være slemme elller for å såre deg. Selv tar jeg det som et kompliment og syntes selv det er stas å være stor og både andre og meg selv omtaler meg som "tjukka". Nå er jeg i utgangspunktet ganske liten, 157 og veier normalt 50 kg, har lagt på meg noen kilo og ser jo ganske så mye større ut nå og har aldri hatt noe fokus på kropp og vekt (alltid vært liten og nett) og har heller kanskje ofte ønsket at jeg var større enn det jeg er. Jeg tror det kommer veldig ann på hva slags selvbilde og selvfølelse man opprinnelig har når det gjelder kropp og vekt og hvor såbar man er på dette området. Veldig mange i dag kjenner ikke til noe annet enn å være misfornøyd med egen kropp, evindelige slankekurer og kiloer som ikke vil forsvinne og hvor alt er en kamp for å holde vekta og se slank og tynn ut. De som har kommentert hvor "stor jeg er blitt" har sagt det med kjærlighet i stemmen og kunne like gjerne ha sagt "hvor flott du tar deg ut med den magen". Jeg tolker det i hvertfall dithen at de komplimenterer meg for at jeg bærer på et friskt barn som vokser og trives i magen min og at de gleder seg med meg og tilstanden min. Tidligere gikk jeg å ventet på at magen skulle vokse og syntes det gikk alt for tregt med å få gravidmage. Nå elsker jeg å ta rundt den voksende magen min og se at jeg endelig har fått pupper!!! Men jeg er enig i at folk bør tenke seg om før de snakker om hvor stor man er blitt, det er ikke alle som stråler opp og tar det som et komplliment.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå