Gå til innhold

Bilstolpose som også er en bæresele, genialt eller tull?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GENIALT!!! Sånn skal jeg ha til neste barn! Eneste jeg er betenkt over.. Vil det være så mye "fyll" under selen i setet at man ikke får strammet det skikkelig? Det er jo anbefalt å ikke ha mer enn strømpebukse og body/tynn genser/t-skjorte i bilstolen slik at selene er skikkelig strammet og ikke gir etter for mye ved kræsj...

Skrevet

body og longs i 20 speik?

Skrevet

i bilen skal det jo helst være varmt da ;) Og man kan kle av barnet i bilen før man fester det ;) Er igjen det som er anbefalt. Samme med oss voksne, beltet skal være under buken, strammet og ikke med masse "fyll" under for å virke optimalt ved ulykker ;)

Skrevet

Men dette er vel ikke særlig praktisk mulig? Jeg varmer i alle fall ikke opp bilen, bærer ungen ut i bilstolpose, inn i bilen, tar av posen, på med sele, stramme selen, kjøre avgårde, komme frem, av med sele,på med posen, på med sele,

så ut......? Næh!

Skrevet

Ja denne var til 23.40 da, ikke HI.

Posen så genial ut den:)

Skrevet

Ser smart ut den, dytter gjerne videre om det er noen som har prøvd den?

Skrevet

ja, det er stress å kle av og på, men jeg gjorde det når barnet var lite og fortsatt brukte babystolen, nå som han er 3 år er det verre å få til avkledning og påkledning i like raskt tempo :P Når han var baby hadde han som regel ullstrømpis og body med en tykk strikket heldress over på vinteren, så det var bare å prelle av heldressen (evnt vinddressen over hvis det blåste), så det gikk fort :) Og vi er så bortskjemte at vi har kupevarmer på motorvarmeren, så bilen er alltid stuevarm ;)

Og igjen, selen så super ut! er bare skeptisk til om det er optimalt med så mye fyll under selen, men kanskje den er så tynn at det går bra :) Er ikke lett å se på et bilde ;)

Skrevet

Sånne bæreslynger anbefales ikke. Vær obs på at barna kan få pusteproblem av å bli bært på den måten.

Skrevet

Jeg har ikke testet den,men har en bæresele som brukes på samme måte. Skikkelig ræva saker, klarte aldri å legge barnet komfortabelt der.

Bilstolpose derimot er genialt, men denne er litt for tynn til å gjøre nytten fult ut.

Jeg har dunpose fra Oddenwalder (599,-) og der trenger du bare ha body og stilongs under. Setter han i stolen inne, bærer den ut i bilen og åpner glidelåsen når bilen er varm.

Genialt.

Skrevet

Jeg ville styrt unna. Myke slynger hvor barnet blir liggende med haka på brystet kan være farlig i verste fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...