Gå til innhold

jeg har problemer emd og sovne om kvelden,. noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får ikke sove, har mye som plager meg, men føler at jeg klarer og tenke på annet,

har prøvd og trimme rett før legge tid, høre på mp3 mens jeg ligger i senga, spist så jeg er god og mett,

jeg kan istte i stua, og nesten sovne og når jeg legger meg så våkner jeg helt,.

noen som kan hjelpe meg. ??

har fått sove medisin av legen men den fungerer ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal aldri trimme før leggetid da det gir motsatt effekt. Prøv å legge deg tidligere. Du har neppe fått sovemedisin, men innsovningsmedisin. Den virker ikke om du venter for lenge med å gå i seng. Hva med å lese litt, ta tabletten, for så å bare ligge og tenke på det du har lest, med øynene igjen. Da virker nok tabletten skal du se. :)

Skrevet

onani er verdens beste sovemedisin :-)

Skrevet

Først og fremst pass på å ikke drikke kaffe, cola i noen variant eller te de siste 5 timene eller mer før du legger deg.

Det kan også være lurt å ha en notisblokk der du skriver ned det du tenker på slik at du kan ta det frem neste morgen. Jeg liker også å lese på sengen. Da blir hjernen mer opptatt av andre problemer enn mine egne.

Skrevet

Prøvd melatonin? Ikke sovemed. i den forstand. Men et hormon. (det som regulerer at man er våken når det er dag, og trøtt når det er natt)

Supert fordi du slipper virkningene og faren for avhengighet som andre sovemediamenter har. Eneste jeg merker av dem, er at jeg våkner klokka seks hver morgen og føler meg uthvilt og full av energi.

Det blir solgt som helsekost i de fleste andre land, men er i horge er det reseptbelagt.

Går under navnet Circadin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...