Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Vi prøver å få barn. Siste mens var 28/8. Jeg har hatt litt uregelmessige sykluser på 28-35 dager. Jeg har testet meg hjemme frem til mandag 3/10 men fikk bare negative tester. Dro til legen dagen etter (tirs 4/10) og da var testen positiv, legen regnet ut at jeg var ca 6 uker på vei. Fikk en liten blødning på kvelden på onsdagen men den varte bare i ca 1 1/2 time og var ikke kraftig, kom kun på papiret. På torsdagen fikk jeg plutselig veldig vondt nederst på venstre side av magen og fastlegen sendte meg til gyn på sykehuset. Det tok de innvendig ultralyd men fant ingenting, ikke noe foster eller fostersekk eller noenting kun en slimhinne som var tjukkere en vanlig og det var vanlig ved et tidlig svangerskap. De bestemte seg for å legge meg inn til observasjon og tok en hcg prøve både med urin og blodprøve. Urinprøven viste såvidt positiv og blodprøven lå på 50. Jeg ble operert senere på kvelden og det viste seg at jeg hadde en cyste på eggstokken som hadde vridd seg og det var den som ga meg disse smertene, blødde litt etter operasjonen men det gav seg neste dag og det fikk jeg beskjed om var helt normalt ved en sånn operasjon. De tok en ny hcg prøve av meg tidlig på morran neste dag, da hadde den steget til 77. De vet ikke om jeg er gravid og er isåfall veldig tidlig på vei sånn at det ikke vises på ultalyd eller om jeg er gravid og svangerskapet har stoppet opp. Jeg er ihvertfall ikke gravid i uke 6 fordi det hadde vist seg på ultralyden. Men jeg kan jo heller ikke ha spontanabortert fordi jeg har ikke hatt noen sånne smerter og bare små blødninger....? den første hcg prøven ble tatt på ettermiddagen og den siste tidlig på morran dagen etter og hadde da steget litt. (fra 50-77) Tok en grav.test hjemme idag på ettermiddagen og den var positiv. Har ikke noe spesielle symptomer bortsett fra UTROLIG vonde pupper, klarer nesten ikke å ligge på magen fordi de er så vonde. Jeg blir så forvirret og usikker.. er jeg gravid? er jeg ikke gravid? må ringe til legen i morra og få tatt en ny hcg blodprøve for å se om den har steget, men fortsatt er jeg da bekymret ettersom ingenting viste seg på den innvendige ultralyden som jeg tok på sykehuset på torsdag Vet ikke helt hva jeg vil med dette inlegget men kanskje noen andre har opplevd noe av det samme men allikvell fått en liten spire?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Vet ikke helt hva det kan være eller hva jeg kan si.. ville bare ønske deg lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Tusen takk Ingen andre som har opplevd noe som dette? HI
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Hadde det ikke vært noe der hadde du ikke fått opp noe HCG hormon (maks 13 eller noe..) Når du er mellom 2-3 uker etter befruktning pleier HCG hormonet å ligge rundt 50.. Det sa de om meg, at hvis det ikke hadde vært noe der hadde det vært et maks nivå på HCG hormonet. Og stiger hormonet så er det noe på gang der, men det er et lite knøtt! Du må huske på at det er mange som ikke kan se noe på ultralyd før de er 7-8 uker på vei! =)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 For å si det sånn. Når jeg ble gravid etter MA lå HCG hormonet mitt på 74 (min uke 4) og steg i løpet av få dager til 2 eller 400 og noe.. (huske ikke akkurat nå). Er gravid nå i uke 23. Ikke bekymre deg FOR mye. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå