Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har spist krabber, og nå har babyen fått skikkelig mageknip. :-( Finnes det gode tips og råd for hva jeg kan gjøre for å lette på knipet? Huff.. Stakkars liten.. :-(
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg syntes det var lettere å få luft ut av magen på babyen med å bære han med magen ned mot underarmen min, mens jeg gikk og vugget han. Da fikk han press mot magen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Sukkervann! kok opp 1 dl vann med 1 ss sukker, la det kjølne.. Og gi ca 1 ts til babyen
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Hvis sukkervann funker er det flott, på min virket det ikke. Fenikkelte eller helst minifom. Prøv å massere magen i sirkler med klokka og press bena opp mot magen for å "pumpe" luften ut.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 sukkervann!! hjelper godt, vertfall for mitt barn! 1dl vann 1ss sukker -kokes opp, holdbart 2 døgn i kjøleskapet. -Gi bare 1-2ml pr gang til di små.. svisker hjelper også godt på å regulere luft
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Vet du allerede har spist det, og neppe kommer til å gjenta det med det første, men vil bare nevne at ammende ikke bør spise det brune i krabba. Du har neppe gjort det heller. Kanskje noen andre drar nytte av å se dette. http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/fisk_og_skalldyr/barn_gravide_og_ammende_bor_ikke_spise_brun_krabbemat
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Trøsten er at det ganske sikkert går over ganske snart.. Jeg har brukt "kiropraktormetoder" når mine har hatt mageknip, før en finger på hver siden av ryggraden fra halebeinet og oppover så hardt som du synes er forsvarlig, dvs fast men ikke for fast, du kjenner det selv ;-) Du bærer barnet mage mot mage på deg selv når du gjør dette. Du skal føle som om du hjelper luften opp på en måte, dette har hjulpet mine når "rapen setter seg fast"..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Minifom selges på svært få apotek dessverre, fabrikken som produserte minifom er visstnok brent ned (iallefall det vi fant ut etter utallige besøk på flere apotek). Enkelte apotek kan muligens ha noe på lager ennå, men det er visstnok svært få.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Beste vi gjør når lille har vondt i magen er å gi henne et deilig litt lunt bad. Sørg for at hun ligger godt og at det kommer vann over hele magen. Da slapper hun så godt av:) Og etterpå masserer vi magen, stryker med hele håndflaten fra brystet og nedover og i sirkler fra over navlen og ned til bekkenet: Til slutt tar tak i bena hennes og presser opp mot magen som i fosterstilling...Fungerer kjempefint og så er det så hyggelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå