Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 når dere ikke har truffet foreldrene og rett og slett ikke vet hvem de er?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 ja,ser ann foreldrene- er det en alene mor på 20 takker jeg høflig nei, men ellers ser jeg ikke problmet(om ikke det åpenlyst skal værenoe som ikke stemmer)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Kunne ikke falt meg inn. Jeg blir med eller inviterer til oss.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Sender ikke mitt barn til fremmede. Har ikke noe å bety om man er 40 år eller 20år...men vil gjerne kjenne foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Nei, ville først ha snakket med foreldrene, og blitt litt kjent med dem før jeg hadde tørt å sende barnet mitt hjem med de.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Nei - det hadde jeg ikke gjort! Men det jeg derimot hadde gjort om barnet mitt ble invitert hjem til et annet barn - var å si at vi begge to kunne kommet en ettermiddag på besøk. Hadde heller ikke vært redd for å begrunne det med at vi kjenner dere jo ikke, og både jeg og mitt barn føler det er tryggest på denne måten i første omgang. Hvis ikke så går det jo også an å innvitere de hjem på besøk, for å bli litt bedre kjent! De er jo tross alt bare 4 år - og ting kan virke så greit ut i bhg, men barna er ikke så trygge når de plutselig er en plass hvor de ikke er kjent, og med voksne som ikke de kjenner så godt... Hadde da etter noen gangers besøk, hvor alt fungerte bra, og de virket som de var veldig ok - kunne sendt mitt barn alene med de....
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Nei. Men jeg sender ham gjerne hjem med en alene mamma på 20 som virker ordentlig, en slaskete, røykluktende, dårligkledde foreldre i midten av 30årene.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg sender henne ikke med andre hjem uten å ha avtalt det med foreldrene, men hos oss virker alle ganske fornuftige så jeg har aldri sakt "nei" pga hvordan foreldrene er, når ungene har spurt.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Takk for svar:) Har ikke gjort det selv men en venninne av meg som mente jeg var overhysterisk. Aldri sett foreldrene da vi leverer til forskjellige tider og de er ny i bhg fra august av så ikke aktuelt. Kan om så kjøre mitt barn til dem en dag i en helg så kan de leke litt. Men de bor ca en halv time unna og jeg ser for meg en 4 åring som kan finne på å angre underveis. 4-åringen vet heller ikke hvem foreldrene er.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 Ville ha blitt med og blitt kjent med foreldrene. Hadde aldri levert min gutt til fremmede. Bestevennen til lillemann (3 år) blir også levert og hentet til ulike tider, slik at vi ikke kjente foreldrene. Vi inviterte hele familien til lunsj en lørdag så vi har mulighet til å bli kjent og det var superhyggelig og nå sender jeg gjerne med lillemann til dem :-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #11 Skrevet 9. oktober 2011 Men hvem skulle kjørt barnet ditt isåfall da? Jeg lar uansett ikke mine barn kjøre med andre mennesker. Spesielt ikke om jeg ikke vet hvem de er, hva slags bil de er eller lignende. Mine yngste barn får ikke sitte på i bil verken i skole eller den gang de gikk i barnehage, uansett hvilke utflukter de skulle på. De er nå 12 og 13, og det gjelder ennå. De sitter ikke på med andre uansett. Da kjører jeg selv.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 Da skulle jo barnet blitt sittende på med disse foreldrene. Måtte satt igjen bilstol i bhg. Jeg er også nazi når det kommer til bilsikring, så det har også vært et moment. Der måttet jeg tatt en prat med dem. Har selv vært i bilulykke så akkurat der er jeg urokkelig. Nå kjører ikke bhg her bil med barna. Det har de ikke lov til fra kommunen sin side. Her brukes kun buss med belter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå