Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg er så fortvila, den blide og gode jenta mi har forsvunnet og vi har isteden fått et rasende monster! Hun protesterer på alt, krangler med oss om alt og skriker og raser! Hun har selvsagt hatt perioder før også med trass, sutring, vil-ikke og gjøre-sjøl. Men dette overgår alt og vel så det! Hun er så sinna og gir seg ikke. Raser og brøler for den minste ting! Har aldri opplevd at hun har slått seg vrang og rast og skreket på denne måten før. Vi har prøvd å snakke med henne, snakke strengt til henne og ignorere, men det fungerer ikke. Hun sovner plutselig ikke om kvelden, bare driver på og surrer rundt og maser om alt mulig. Dette har pågått i et par uker og blir bare verre og verre. Tilslutt satte jeg meg som vakt utenfor rommet hennes i går kveld og la henne tilbake i senga hver gang hun gikk ut. Hun raste og skreik til 22.30 før hun sovnet av utmattelse. Det sliter meg helt ut og jeg blir så lei meg fordi jeg blir jo irritert og kjefter på henne. Vet ikke min arme råd. Hun nekter plent både å komme når vi roper på henne, kle på seg, kle av seg, rydde opp etter seg, stelle seg, stå stille så vi kan børste hår og tenner, sitte ordentlig ved bordet og stort sett alt annet som vi krever av henne. Det verste av alt er at hun også har begynt å slå, klype og si masse stygge ting når hun ikke får gjøre som hun vil eller vi krever ting av henne. Holder på å bli helt sprø her, alt er en kamp og jeg sliter meg helt ut bare for å få henne gjennom morgenstellet og komme oss ut av døra. Får ikke overskudd til å gjøre ting jeg egentlig har lyst til sammen med henne og får veldig vondt i mammahjertet mitt når jeg føler at jeg går og kjefter på godjenta mi. Er det normalt at de har sånne perioder? Må også legge til at hun plutselig virker veldig sårbar og gråter lett, har mareritt og er klengete (noe hun aldri har vært før). Hun har begynt i ny barnehage nå i høst, en barnehage som er mye større enn den hun gikk i før. Hun har sikkert reaksjoner på det, men kan dette være hele forklaringen? Det virker som hun trives i barnehagen, de ansatte virker veldig flinke og hyggelige mot henne og sier at det går bra i barnehagen.....
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg tror det er alderen for sånn er min 4 åring også . Og de jeg kjenner som har 4 åringer sier det samme. Så du er ikke alene ..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Min erfaring er at trassalderen starter i 3 års alderen og varer helt frem til slutten av tenårene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå