Gå til innhold

Hva ville du gjort hvis svigers bodde for nært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og de var helt håpløse..

Vi har ingen kontakt nesten..men ser dem hver dag. Dette er slitsomt,spesielt for meg. Jeg orker snart ikke mer :(

Vi vet vi har blitt baksnakket av dem..

Dette er stygge ting... Utilgivelige.

Vi har 1 barn som gjerne vil besøke dem.

Men det går ikke.

Men jeg holder ut for min kjære ektemann <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje på tide å flytte noen kilometer?

Skrevet

Hdde det være så ille, hadde jeg flyttet.

Skrevet

Sånn hadde jeg nektet å bo, hadde definitivt flyttet!

Skrevet

Er i samme situasjon som deg, vel.. Samboeren min kommer over ens med sine foreldre, enda de har sagt en god del stygge ting om meg, som jeg ikke kan tilgi de for.. Svigermor har blandt annet spredd ut rykter om at jeg har lurt samboeren min, at han egentlig ikke er far til barnet vårt ol.

Samboeren min har et nært forhold til svigers, og jeg respekterer det, til tross for at jeg ikke vil ha med de å gjøre.. De vet de ikke er velkommen hos meg, og de vet de ikke får se barnebarnet sitt, for de har jo selv sagt det ikke er dems barnebarn! Det var så ille at de forlanget at samboeren min tok farskaps test, han nektet, for han vet jo at det er hans barn.

Jeg har gitt beskjed, og satt klare grenser. Vet vi må bo her en god stund til, og har innfunnet meg med det.

Skrevet

Hva synest din ektemann om dette da? Hadde han vært for å flytte, så hadde jeg flyttet på flekken. Er noe riv ruskende galt hvis mannen din godttar denne behandlingen av dere.

Jeg har vokst opp i en familie hvor farsfamilie(farmor) har ødelagt hele slekten med baksnakkelse og sverting og jeg unner ingen andre konsekvensene av sånne handlinger..

Skrevet

Det er vanskelig da, å flytte. Mannen er jo vokst opp her.

Jeg vil gjerne flytte. Hva skal jeg si til han for å overtale han? :(

Skrevet

18.55 huff..

Skal dere flytte da?

HI

Skrevet

Nei det er helt grusomt.

De har formelig lagt meg for hat..

De baksnakker alle barna sine,og svigerbarn.

Jeg ønsker meg bort herfra hver dag,jeg går å er lei meg hver dag.

Føler meg overvåket i mitt eget hjem.

Min mann vet at jeg sliter. Men jeg tror ikke han vet hvor MYE jeg sliter.

Det er på grensen til hva jeg takler.

Pluss at svigermor aldri har tålt at jeg har snakket om min familie.

Noe som jeg vil si er naturlig at man gjør,jeg er jo gla i dem å vil fortelle om dem.

Men har alltid blitt avbrutt...svigermor sa engang at de var vel ikke så bra som min familie da.

Og det framom fullt av folk. :(

Da ble jeg så lei meg! Det er IKKE tilfelle at jeg synes det..

Hva skal jeg si til min mann da,for at han skal forstå hvor mye jeg sliter?

Skrevet

Sånn skal det ikke være. Jeg er nabo med min svigerfarmilie, både søsteren til mannen min og foreldrene hans, og her er det ingen som snakker om noen eller legger seg oppi hva de andre holder på med eller renner ned dørene hos hverandre for den saks skyld. Hvis det hadde blitt ubehagelig å bo her så hadde jeg nok flyttet sporen streks altså! Heldigvis stortrives alle i vårt eget lille nabolag :)

Skrevet

19.30

Så heldig du er. Jeg trodde engang at alt skulle bli slik.

At det skulle være fin å bo så nært,gå på besøk. La barna springe bort dit...men det ble desverr ikke slik :(

HI

Skrevet

Uff, syns virkelig det høres ut som om dere bør komme dere vekk derifra. Man skal trivs i sitt eget hjem og omgivelser. Kanskje dere til og med hadde fått et bedre forhold til svigers om dere bodde litt unna og fikk litt avstand?

Mannen min bor midt blandt svigersene, både min mor, besteforeldre, tante og onkel bor i umiddelbar nærhet. Men vi har alle et godt forhold da, så her er det faktisk bare positivt:)

Skrevet

Hvis det ikke er noe støtte å få fra mannen, så hadde jeg seriøst truet han med å gå fra han. Du kan ikke utslette deg selv pga en haug med idioter, du skal også være lykkelig.

Kan ødelegge helsen din dette her....

Skrevet

Angående helse..jeg går i terapi...føler meg lite verdt :(

Jeg sliter veldig.

Men jeg hadde liksom håpet på at min mann skulle innse at jeg ikke vil bo her.

Jeg sier jo stadig at jeg vil gjerne røre på meg. Vi kan også sitte å se på hus på finn.no. Men jeg føler at han ikke er seriøs.

Han sier at vi har ikke råd..jeg føler at han virkelig ikke vil flytte.

Jeg vil ikke flytte alene for å si det sånn. Men det går på stumpene løs nå :(

Vet ikke hva jeg skal si el.gjøre for å få han til å forstå..

Han er en god mann,og far!

Skrevet

Kanskje han kan bli med deg i terapien du går til? Så en tredjeperson kan forklare til han hvor mye du sliter. Det er jo ikke alltid så lett å finne de rette ordene selv.

Stakkars deg, du kan jo ikke leve med sånne mennesker i nærheten.. Lykke til!

Skrevet

Flytte litt unna?

Jeg føler vi har perfekt avstand til svigers, 35 min kjøring, så det er såpass at de ikke gidder å stikke innom i tide og utide. Og det er likevel så kort vei hjem at de ikke må overnatte eller være her i dagesvis.

Skrevet

19.51 kanskje jeg skal gjøre det..det er jo en ide. Det er ikke alltid så lett å få sagt hvordan man har det.

Menn har jo en tendens til å forstå ting litt for sent.. selv om man prøver å si det.

HI

Skrevet

20.02

Ja skulle veldig gjerne bodd bare 10 min..5 min unna.

Tror ikke de hadde kommet på besøk i det hele tatt da..

HI

Skrevet

Håper jo at det blir så vi flytter etter hvert, men slik det er nå, har vi ikke økonomi til å flytte, og tror ikke vi får det med det første heller.. Samboeren har sagt han vet dette er vanskerli for meg, og han tar ikke lett på at foreldrene har oppført seg slik, men samtidig har de vært så viktige for han hele livet, at han ikke klarer å rive seg løs fra dem pga det de har gjort, og jeg har sagt dette er forståerlig for meg.

Vi prøver rett og slett å gjøre det beste ut av situasjonen, slik den er i dag..

18:55

Skrevet

Vil gjerne ha flere råd..

HI

Skrevet

flytt,.

har et ikke så bra forhold til mine svigerforeldre, vi bro en time unna dem, men det er ikke langt nok.

her gikk det så langt så vi er nå og får hjelp med svigers for at mannen min skal ha alle rundt seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...