Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Her klarer vi virkelig ikke å diskutere navn, det blir bare krangling, og den ene er mer sta og bestemt enn den andre! Vi kom omsider til enighet om å kalle gutten Isak. Ikke førstevalg for noen av oss, men et navn som vi begge kunne godta. Men gutten skal ha et navn til, fordi vår datter har to navn. Jeg vil gjerne ha et litt mer uvanlig navn siden Isak er såpass mye brukt, men faren vil ha et vanlig andrenavn også. Kan dere slenge ut en liste med navn som dere synes passer bak Isak, så hadde jeg blitt veldig takknemlig!
kei80 Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Isak Andre Isak Mio Isak Mathias Isak Elias Isak Endre Isak Johannes Isak Kristoffer Isak Andreas Isak August Isak Sebastian Isak Leander Isak Cornelius Isak Alexander Isak Nikolai Isak Nathaniel Isak Amandus Ikke alle disse jeg synes passer sammen.Men noen forslag
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Isak August Isak Andreas Isak Vincent Isak Scott Isak Eliott Isak Vilmer Isak Emrik Isak Alexsander
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Takk Noen flere? Finner ikke noe særlig ved å google nei...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Isak Matheo Isak Mathias Isak Johannes Isak Andreas
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Ser du for deg kort eller langt navn? Vil du ha enda et bibelnavn eller er opprinnelse likegyldig? Et tips som kan gi dere begge viljen deres, er å lete blant de gamle norske navnene. Da vil dere kunne finne "vanlige" navn, men som er lite brukt for tiden...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Verken lengde eller opprinnelse har noen betydning, sålenge vi klarer å finne et navn vi kan enes om Hans ønske er Isak Alexander. Jeg synes Alexander er et pent navn, det er bare det at det er så forferdelig mye brukt, og et typisk navn som folk bare slenger på som andrenavn har jeg inntrykk av.. Mitt ønske er Isak Matheus, som han ikke vil godta fordi han synes det er et rart og uvanlig navn.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 Isak Kristoffer Isak Johannes Isak Mathias
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #11 Skrevet 9. oktober 2011 Kall gutten Imre Åh, jeg elsker navnet Imre - men ei annen venninne har valgt det navnet på sin sønn så jeg kan ikke bruke det på min. Isak Aleksander var fint det også for all del. Men Isak er vel så mye brukt som Aleksander.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 Isak Alexander Isak Kristoffer/Christoffer Isak Tobias Isak Fredrik Isak Ammadeus Isak Kjetil Isak Olai Isak Morten Isak Ole Isak Jo Isak Martin ??
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #13 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg vet det, og det er jo nettopp derfor jeg ønsker at det andre navnet skal være av en litt sjeldnere art, sånn at det ikke blir to veldig vanlige. Å endre det første navnet er helt uaktuelt, etter å ha strevd i et halvt år for å komme til enighet...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #14 Skrevet 9. oktober 2011 Isak Johan Isak Emil ( utalast med lang E)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #16 Skrevet 10. oktober 2011 Isak Adrian Isak Johannes Isak Leander (ok, veldig oppbrukt, men syntes det klinget så bra) Isak Henrik Isak Daniel Isak Arthur Isak Anders
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #17 Skrevet 10. oktober 2011 Kommer litt an på om begge navnene skal uttales. Hvis de skal det, synes jeg det er vanskelig å finne et kombinasjonsnavn med Isak. Og MÅ dere ha dobbeltnavn bare fordi søsteren har det? Vil ellers nevne mine favorittguttenavn: Hauk Falk Faltin (Isak Faltin er forøvrig ikke så dumt. Ligger trykk på siste ledd i Faltin; Faltiiin. Gammelt norsk navn. ) Jonatan Oliver Birk Ask Embrik (heller ikke så dumt etter Isak). Imre Hm... Når jeg tenker meg om: Isak Embrik + etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå