Gå til innhold

Trenger navnehjelp, snille damer! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her klarer vi virkelig ikke å diskutere navn, det blir bare krangling, og den ene er mer sta og bestemt enn den andre!

Vi kom omsider til enighet om å kalle gutten Isak. Ikke førstevalg for noen av oss, men et navn som vi begge kunne godta.

Men gutten skal ha et navn til, fordi vår datter har to navn.

Jeg vil gjerne ha et litt mer uvanlig navn siden Isak er såpass mye brukt, men faren vil ha et vanlig andrenavn også.

Kan dere slenge ut en liste med navn som dere synes passer bak Isak, så hadde jeg blitt veldig takknemlig! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isak Andre

Isak Mio

Isak Mathias

Isak Elias

Isak Endre

Isak Johannes

Isak Kristoffer

Isak Andreas

Isak August

Isak Sebastian

Isak Leander

Isak Cornelius

Isak Alexander

Isak Nikolai

Isak Nathaniel

Isak Amandus

Ikke alle disse jeg synes passer sammen.Men noen forslag :)

Skrevet

Isak August

Isak Andreas

Isak Vincent

Isak Scott

Isak Eliott

Isak Vilmer

Isak Emrik

Isak Alexsander

Skrevet

Takk :)

Noen flere?

Finner ikke noe særlig ved å google nei...

Skrevet

Isak Matheo

Isak Mathias

Isak Johannes

Isak Andreas

Skrevet

Ser du for deg kort eller langt navn? Vil du ha enda et bibelnavn eller er opprinnelse likegyldig?

Et tips som kan gi dere begge viljen deres, er å lete blant de gamle norske navnene. Da vil dere kunne finne "vanlige" navn, men som er lite brukt for tiden...

Skrevet

Verken lengde eller opprinnelse har noen betydning, sålenge vi klarer å finne et navn vi kan enes om ;)

Hans ønske er Isak Alexander. Jeg synes Alexander er et pent navn, det er bare det at det er så forferdelig mye brukt, og et typisk navn som folk bare slenger på som andrenavn har jeg inntrykk av..

Mitt ønske er Isak Matheus, som han ikke vil godta fordi han synes det er et rart og uvanlig navn.

Skrevet

Isak Kristoffer

Isak Johannes

Isak Mathias

Skrevet

Kall gutten Imre :D Åh, jeg elsker navnet Imre - men ei annen venninne har valgt det navnet på sin sønn så jeg kan ikke bruke det på min.

Isak Aleksander var fint det også for all del. Men Isak er vel så mye brukt som Aleksander.

Skrevet

Isak Alexander

Isak Kristoffer/Christoffer

Isak Tobias

Isak Fredrik

Isak Ammadeus

Isak Kjetil

Isak Olai

Isak Morten

Isak Ole

Isak Jo

Isak Martin

??

Skrevet

Jeg vet det, og det er jo nettopp derfor jeg ønsker at det andre navnet skal være av en litt sjeldnere art, sånn at det ikke blir to veldig vanlige.

Å endre det første navnet er helt uaktuelt, etter å ha strevd i et halvt år for å komme til enighet... ;)

Skrevet

Isak Johan

Isak Emil ( utalast med lang E)

Skrevet

Isak Adrian

Isak Johannes

Isak Leander (ok, veldig oppbrukt, men syntes det klinget så bra)

Isak Henrik

Isak Daniel

Isak Arthur

Isak Anders

Skrevet

Kommer litt an på om begge navnene skal uttales. Hvis de skal det, synes jeg det er vanskelig å finne et kombinasjonsnavn med Isak.

Og MÅ dere ha dobbeltnavn bare fordi søsteren har det?

Vil ellers nevne mine favorittguttenavn:

Hauk

Falk

Faltin (Isak Faltin er forøvrig ikke så dumt. Ligger trykk på siste ledd i Faltin; Faltiiin. Gammelt norsk navn. )

Jonatan

Oliver

Birk

Ask

Embrik (heller ikke så dumt etter Isak).

Imre

Hm... Når jeg tenker meg om: Isak Embrik + etternavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...