Gå til innhold

Student+gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som er gravide eller har barn, som også er studenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er student og har en datter. Hva lurte du på?

Skrevet

Jeg er ikke student lenger, men fikk barn mens jeg var student...

Skrevet

Jeg er student. Har en datter på 3 år, som var 1 år da jeg begynte på studiet. Og så har jeg termin om to uker med nr. 2. Så har nå tatt permisjon, og fullfører siste år i bacheloren etter ett år hjemme.

Skrevet

Bare lurte på om dere tok permisjon eller fullførte på studiet? :) Går det bra å studere selv om du har et barn hjemme? :)

Skrevet

Hei! Jeg er student.. og skal ha nr 2 nå i januar.. var student da jeg fikk nr 1 i 2008 og..

Jeg tok permisjon i 1 år med nr 1..og kommer til å gjøre det med nr 2..

Ville aldri ha droppa permisjonen.. erfaringen jeg gjorde meg med førstemann tilsier at jeg aldri ville ha klart å gått skole fra rett etter fødselen... I tillegg måtte jeg jo ha tatt igjen alt de hadde gjort i den tiden etter fødsel jeg ikke hadde klart å gått skole... (masse smerter..blod.. sliten..amming.. osv)

Man får jo fødselsstipend slik at man kan være hjemme! =) Og det bør man benytte sg av spør du meg.. Ville aldri vært foruten disse første årene..

Videre vil jeg si at det ikke har vært noe prob å være studentmamma etterpå! =)

Skrevet

Dersom du er fulltidsstudent, stasjonær, må du jo nesten ta permisjon. Men dersom du f. eks er nett og samlingsbasert student trenger du ikke. Du kan da studere hjemme mens du passer babyen, men dersom du ikke står på eksamen får det ingen konsekvenser, hverken når det gjelder lånekassa, eller i forhold til skolen, man har ikke brukt opp en eksamensmulighet.

Skrevet

Jeg er student og venter mitt første barn like om hjørnet :)

Jeg har valgt å ikke ta permisjon da jeg har 2 mnd igjen, og det er bachelor skriving med en venninne :)

Vurderer å ta noe nettstudium etter jul sånn at jeg får "utnytta" fødselsstipendet. Hvis ikke står vi uten noe inntekt da far også er student. Er også bra og få bygga på bacheloren min litt i ettertid før jeg søker meg inn på arbeidsmarkedet.

Har fungert godt å gå gravid og være student så langt, så håper siste innsats også gjør det :)

Skrevet

Her var både jeg og barnefar studenter da vi fikk vårt første barn i 2010 :) Det har gått kjempebra, og vi har hatt en veldig fin opplevelse rundt det å bli studentforeldre. Jeg tok permisjon i ett år og er veldig glad for det. Det er ikke sånn at små babyer bare sover hele tiden (i hvertfall ikke vår baby), de krever veldig mye av deg som mor. Du har mye du må sette deg inn i. Mye nytt må læres og prøves! Det hadde vært helt umulig for meg å begynne å studere rett etter fødsel.

Jeg har forresten en veninne som fikk barn og fortsatte studiene. Det har ikke vært lett for henne. Hun angrer på at hun ikke tok permisjon, da det ble veldig stressende for henne. Mye skyldfølelse fordi hun følte hun ikke fikk nok tid til å lese, eller skyldfølelse fordi hun ikke var med barnet hele tiden.

Nå er min kjære ferdig utdannet og i jobb - mens jeg fortsatt er student. (Jeg vil ta master, han tok bachelor). Nå venter vi nr. 2 på nyåret. Gjett om vi gleder oss! Jeg skal helt klart ta permisjon igjen.

Skrevet

Jeg fikk mine to første barn i studieperioden, første gang tok jeg 1 års permisjon, andre gangen tok jeg permisjon i 7 måneder (hun ble født i begynnelsen av januar) og fullførte resten av studiet mens samboer var hjemme i permisjon. Gikk kjempefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...