Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 I et annet innlegg om at mannen har pakket og reist foreslår en at HI bør ringe NAV-mtp??? Selv om mange her bruker NAV somsin livbøye får det finnes grenser for hva NAV skal rydde opp i LOL
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Han dro for 5 timer siden...litt dramtisk kanskje?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Det er en ganske langdryg prosess å få ting på plass med nav, så hadde mannen min forlatt meg hadde nok jeg også sørget for å få tak i søknadskjemaer for de forskjellige støtteordningene så fort som mulig. Var vel ingen som mente nav skulle fikse problemene hennes, men de kan hjelpe henne med de økonomiske tingene, det er jo derfor vi har nav..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 En tar bare ikke tilbake en sånn mann. Og da er NAV der en finner hjelpen økonomisk. Faktisk. En har regninger hver eneste måned, og de skal betales. Hva tenker du da? Skal en "håpe" at idioten tar til vett?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 "En har regninger hver eneste måned, og de skal betales.". Dumme meg- tenkte at en skal betale sine egne regninger jeg!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Tuller du? Ikke ta tilbake "en sånn mann" De har kranglet og så gikk det litt i stå, de har snart 3 barn- ja så man tar tilbake en sånn mann.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Forksjell på å være en kontra 2 om regninger. Lån etc kan være basert på 2 inntekter. Men selvsagt bør mannen være med på å betale lån osv inntil ting er avklart. Men hvorfor ikke sette i gang en tungrodd prosess som det er med å få det man har krav på fra Nav...?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 En mann som straffer et barn fordi det våkner en halv time for tidlig, og så stikker av med alle pengene deres? Jeg forstår godt om den mannen ike blir savnet i så stor grad at hun ber han komme hjem igjen. Da er NAV faktisk rette instans, etter som at en mann som forlater familien faktisk etter loven skal fortsatt være med på å betale for at barnet skal ha det godt. Like greit å få satt frem de krava med en gang, dersom det er endelig avgjort at mannen er vekk for godt, siden NAV bruker en del tid på behandling av mange saker.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 For å få bla. bidrag må man til NAV Men for å få noe som helst av stønader som aleneforelder må man ha, meklingsattest hvis man har vært i lag, skilsmissepapirer hvis man har vært gift, papirer på at mannen er flyttet ut osv. Så å kontakte NAV er ikke så dumt, er ei STOR papirmølle der, jeg har gått nettopp gjennom den Men ville ha kontaktet familievernskontoret først hvis jeg har stått i den situasjonen. Å gå fra 2 inntekter til 1 inntekt er vist ikke så enkel, jeg gikk fra ei intekt som forsørget kun meg til at den skulle dekke to. Det gikk ikke derfor NAV
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #11 Skrevet 9. oktober 2011 Når partneren gjør noe så drastisk som å reise fra hjem, partner og barn så er det vel i høyeste grad god grunn for å kontakte både Nav og ikke minst famileværkontoret. Men for å få stønader som enslig forsørger så krever de en meklingsattest, jeg mener at hvis den andre part da nekter å møte til avtalen hos familieværnkontoret så får man alikevel attesten hvis man selv møter.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 Nei, man ringer selvfølgelig ikke NAV. NAV kan nok ikke hjelpe deg med noen ting når det er snakk om en sak hvor mannen dro dagen før:) man ringer selvfølgelig MANNEN og spør om han har tenkt å komme hjem igjen. man forsøker å løse flokene og se om forholdet fortsatt er "liv laga". Dersom man kommer fram til at man ikke har en fremtid sammen, så ringer man familievernkontoret og ber om en time til mekling! Når alle slike ting er på plass DA søker man om de rette stønadene fra NAV.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #13 Skrevet 9. oktober 2011 Ikke rart NAV har mye å gjøre hvis de skal svare på henvendelser fra folk med en gang de har kranglet med partneren sin! Man kontakter evt NAV når man trenger hjelp iforhold til å søke om stønader. Og DET kan man ikke gjøre dagen etter at far har reist:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå