Gå til innhold

Når fikk dere ultralydtime?


Ylvam

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg venter nr 2 i magen og har foreløpig termin 20. mars. Har kun hatt førstgangskontroll hos legen i uke 10 hvor rekvisisjon til ultralyd ble sendt til sykehuset. Har ikke legetime igjen før i uke 21, noe jeg syntes er veldig rart. Hadde da oftere oppfølging i begynnelsen med førstmann. Er det sjeldnere for annengangsfødende?

 

Er nå 17 uker i morgen og har fremdeles ikke fått dato for ordinær ultralyd. For de som har hatt ultralyd, hvor lenge før timen fikk dere innkallelsen? Jeg begynner å bli utålmodig her, og gleder meg så til å se den lille krabaten inni den stadig voksende magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei... da vile eg tatt en telefon til dei som skal utføre ul og høre om dei har glemt deg. Eg fikk brev i posten i uke 12 el 13.

 

Ang oppfølging så tror eg vist du hadde et greit sv.skap sist så er det ikke så mye oppfølging. Eg vente nr 3 men har noe ekstra timer grunnet komplikasjoner under begge dei forje mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen termin var 29.februar her, var på UL 28.september og fikk flyttet termin til 4.mars. Du skal jo ha UL mellom 17-20 så jeg tror også du skal ringe å høre om du er glemt eller forsvunnet i registeret :)

 

I utgangspunktet så er det sjeldnere kontroller hos annengangs enn førstegangs. Jeg har en diagnose (umoden livmor) som gjør at svangerskapene blir litt mer kompliserte enn vanlig så jeg får tettere oppfølging enn hva jeg fikk sist. Og vil eventuelt få det på de "forestående" om det blir noen flere også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her må de ha glemt deg ut. jeg har også termin 20 mars og skal på ul i morgen. reagerte på at jeg ikke hadde fått time og ringte til øsf for og høre og der hadde legen glemt og bestille. gikk fort når jeg først fikk ordnet det. alt hatt to kontroller hos legen og 3 skal være på tirsdag :) jeg venter barn nr 5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal om akkurat 3 uker idag, og har termin 8 april.Fikk ul timen tilsendt i posten ca uke 9. Da må du ringe å høre om de kanskje har rotet bort papirenen dine? Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har foreløpig termin 19. mars, og fikk ultime 25. oktober, da vil jeg være i uke 19+3 mener jeg. Men er noen uker siden jeg fikk brevet.. skader nok ikke å ta kontakt med avd på sykehuset som skal ta ultralyden på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...