Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Har en mini på 18 mnd og venter ny i mars. Eldste skal vel ha seg stor gutt seng om ikke så lenge etter, så må jeg kjøpe ny sprinkelseng til en av de, eller kan han bare bruke reisesenga fast og la minste få sprinkelsenga? Har selvsagt ekstra madrass i reisesenga da
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Hadde heller gått rett på juniorseng til eldste. Reisesengene er som regel ganske tette, og i tillegg så lette at et stort barn ikke har noen problemer med å velte senga.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 den jeg harer ikke så tett, men ganske tung.. Men jeg kan jo feste den til veggen.. Juniorseng er litt tidlig ennå, blir bare styr og ut av senga osv..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Synes det høres ut som en god løsning
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Mener jeg har lest flere plasser at reisesenger ikke skal brukes som fast seng. siden eldste bare er 1,5 år ville jeg heller kjøpt en ny sprinkelseng. Han kan bruke sin enda mye lengre. Kjøp en billig på Ikea eller finn.no
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Her fikk eldstejenta juniorseng da hun var 18/19 mnd, et par mnd før lillebror kom til verden. Jeg var bekymret, men det har gått superfint fa dag en! Senga har selvfølgelig sengehest. Jeg ville ikke brukt reiseseng som vanlig seng, da man blir frarådet det overalt (de fleste reisesenger har bare netting på to sider, og den ene siden står ofte inntil en vegg. Nettingen er også ofte tett og ikke rundt hele siden av senga, derfor får ikke barnet nok luft der nede). Dersom det er uaktuelt med junioseng for din del så ville jeg kjøpt en ny sprinkelseng der du kan ta bort den ene siden så kan barnet ditt bruke den lenger, opp til +/- 3 år. En sprinkelseng koster uansett ikke så mye på IKEA f.eks.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Hvorfor ikke kjøpe ny til den minste..fortjener ikke den sin egen nye seng?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Det er helt uproblematisk, men jeg ville kjøpt en madrass til å ha oppi hvis du ikke allerede har det. Det er absolutt ikke noe som tilsier at unger ikke får puste oppi en reiseseng da:)...... Evt kan du la babyen sove i vognbagen noen måneder og storebror kan sove i sprinkelsenga litt til:) Vi har imidlertid brukt sprinkelseng lenge - iallefall de de har vært 3 år. Det er jo fullt mulig å kjøpe en billig sprinkelseng også da slik at du har to en periode:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg brukte vognen de første ukene, vet flere som bruker den lenger... så det er en mulighet og
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #11 Skrevet 9. oktober 2011 Ja, selvsagt. Minsta begynte å kaste seg mot sprinklene på grindsenga, så var redd hun skulle slå ut tennene eller noe, fant ut det var bedre å bruke reisesenga som hadde tekstilkanter og polstringer. La nedi en ekstra madrass siden madrassen som hørte til var litt tynn. Hun brukte reisesengen til hun begynte med storseng.
Ugl@ Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 Ikke meningen å være anonym. Dette med at de ikke får nok luft i sengen høres ut som noe forbanna tøv. Det er lufting på begge sider, om sengen står inntil en vegg så må man lime den til veggen for at det skal bli helt tett der. Dessuten er de flreste grindsenger i heltre i begge ender med sprinker på begge sider, så jeg ser i hvertfall ikke noen forskjell. En annen ting er at ingen senger har "lokk". Hva da med plastbaljene på sjukehusa som nyfødte sover i? Og ikke minst hva med barnevogner, og enda verre med regntrekk i tillegg som enkelte barn sover i halve dagene? Traff en mor med sånt regntrekk der man lukker forran, det synes jeg var hårreisende i hvertfall, hadde også sånt sett som fulgte med vogna jeg kjøpte, men har aldri brukt det, kjøpte et annet trekk som var åpent forran i stedenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå