Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Er noen dager siden, og først i dag jeg fikk vite det. Var litt irritert, men går vel helt fint? Hun har ikke hatt noe vondt i magen iallfall etter det...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 slaaaaap aaaaaaaav! Går så fint atte:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Oh my god....hjelpes! Og hva fikk barn før i tiden tror du når det ikke var morsmelkerstatning? Ja du har jammen en kjempeslem svigermor!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 Da jeg var baby fikk jeg av og til vanlig kumelk hviss fks mamma og di trengte barnevakt så for en 20 år siden var det veldig normalt og gi babyene vanlig kumelk, men de hadde vel litt vann også oppi og sukker? eller noe slikt.. de blande vertfall noe annet også oppi.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Ikke noe problem. Hva tror du vi gamle vokste opp på? Den gangen var det amming hver 4. time samma hva. Og tillegget var ikke som i dag...... En flaske med halvt om halvt med helmelk og vann var ganske vanlig, ja. Og hva tror du youghurt inneholder? Det får jo barna ofte lenge før de er ett år.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 Det er jo ikke krise det da. Jeg gir ikke ren melk, men min på 9m har fått alle slags smøreoster og vanlig ost. Og vi har startet med melk i matlagingen. Reagerer ikke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Før i tiden brukte de ammer, ikke kumelk Men ja, det går helt fint med å få kumelk i den alderen..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 Tror nok ikke er noe farlig min mor fikk mme laget av kumelk hjemme, samme med tanten min. Mormor mistet melken sin tidlig, og det skjedde også før i tiden at de ikke kunne amme
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #11 Skrevet 9. oktober 2011 "Før i tiden brukte de ammer, ikke kumelk ;)" Ja, de rike hadde ammer. For vanlige, dødelige var det kumelk, vann og sukker som gjaldt.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 Problemet er ikke første gangen de får det, men dersom hun utvikler intoleranse/allergi er det neste gang dere merker det isåfall. Første gangen trigger det bare allergenene, men gang 2 slår det ut DERSOM hun ikke tåler det. sjansen er nok veldig stor for at det har gått bra, men si fra slik at hun ikke gjør det flere ganger. Det er en grunn til at det ikke anbefales før etter 12 mnd og det er fordi tidligere introduksjon kan føre til intoleranse/allergi.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #13 Skrevet 9. oktober 2011 "så for en 20 år siden var det veldig normalt og gi babyene vanlig kumelk" Hm. Datteren min er 21 år, og jeg ga henne Nan morsmelkerstatning. Kunne aldri falt meg inn å gi henne kumelk som baby. Anbefalingene dengang var kumelk etter fylte åtte måneder. Aner ikke hva som anbefales nå. Da broren min ble født, i 1976, fikk han også Nan, og ingen babyer fikk kumelk.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #14 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg er 27, og mamma lagde melk til meg på vanlig kumelk. Blanda med vann og sukker. Eneste aberet er vel at jeg ble feit
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #15 Skrevet 9. oktober 2011 Ingen fare, jeg vokste selv opp på kumelkblanding fra jeg var 3mnd, da måtte mamma slutte å amme pga at hun fikk brystbetennelse, hun forsøkte først med mme, men den spydde jeg av, så da fikk hun beskjed av helsesøster å starte med kumelkblanding. Jeg er sunn og frisk i dag og var nesten aldri syk som baby eller barn. Så at en på9mnd får kumelk er helt ok. Vår helsesøster sier at det er helt greit å starte med kumelk når barna er rundt 10mnd hvis man har ammet fram til da, bare tull å starte med mme da. Hun anbefalte da H-melk fram til 1år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå