Gå til innhold

Funnet DRØMMEHUSET men......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har endelig funnet drømmehuset :)

Vi har begge fast jobb, men min samboer har vært sykemeldt en stund nå og ikke mottat lønnslipper.

Vi eier en leilighet nå og vet at vi kan få like mye for den som det drømmehuset koster.

Vi har lyst til å ta kontakt med banken men er redd for at de gir oss avslag siden samboer er sykemeldt og kommer til å være det en stund fremover. Noen som har tips og triks til hva vi kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det noe som tilsier at han ikke skal kunne komme tilbake til den gamle jobben da? Er det lenge til, vil han komme til å være sykmeldt mer enn 1. år?

Skrevet

Dere må jo regne på om dere klarer utgiftene eller ikke. Det er DET banken vil vite. Om han er sykmeldt eller ikke, har ikke så mye å si dersom dere kan vise til at dere også klarer utgiftene ved en evt. inntektsnedgang.

Banken vet jo ikke at en av dere er sykmeldt. Sannsynligvis vil de be om å få se likningen for 2010. Hvis de ber om lønnsslipp så må dere jo da gi den han får fra NAV. DA kan det hende de vil stille spørsmål om evt inntektssikring når sykepengene hans går ut. har dere f.eks uføreforsikring som slår inn etter ett års sykmelding? Statens pensjonskasse?

Skrevet

Min samboer er gravid og hun kommer nok til å være sykemeldt til babyen kommer.

Da er det kanskje ikke noe håp?

Skrevet

MEN det er ikke dumt å høre med banken selvom hun er sykemeldt?

Skrevet

Hopp i det og prøv da vel :) Ser ingen grunn til at dere skal få avslag for det om en av dere er sykmeldt, siden det ikke er noe som tilsier at det vil bli varig.

Skrevet

Gå i banken og spør, men lurt å ta et regneoverslag for dere selv og vær forberedt til dere skal i banken:)

se på www.lanekalkulator.no og legg inn renter og månedlige omkostninger og se hva et lån vil koste dere med ulike renter og se om dere greier å forsvare det. Se evt på sifo sine sider for deres budsjett. Men jeg må si jeg synes de budsjettene er råflotte, men det er vel uansett det banken går ut fra.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...