Gå til innhold

Mange som ikke har forutsett at vinteren kom??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt... hver eneste høst er det sånn.

Jeg har jobbet som sesongansatt i dekkfirma, og da har høsten vært da jeg jobbet. Så dette alle gangene. Hysteriske folk som ringer den dagen snøen kommer, og er desperate etter å få skodd bilen DEN dagen. Sier seg selv at det ikke går......

Jeg har vinterdekk på allerede, og her er snøen bare på fjelltoppene enda. Jeg bruker ikke pigg, så kan legge om når jeg måtte ønske :)

Skrevet

Huff, det nærmer seg:(

Skifter ikke dekk enda, da får heller bilen stå en dag.

Skrevet

Helt fantastisk!

Kjører ikke en meter på glatta uten at bilen er skodd for føret jeg. Bruker piggfrie dekk, så kan jeg bytte når jeg ser det nærmer seg...

Skrevet

Vi bor i vinterlandet Norge, men vi blir like overrasket hvert år når snøen kommer... hehe.. Nå kom jeg også på at jeg må be pappa hjelpe meg å få på vinterdekkene ;)

Skrevet

Store jenter ordner vel med vinterdekkene selv?

Skrevet

Jeg blir like oppgitt hvert år. Det blir bare for dumt, kommer på like overraskende hvert år.

I fjor skulle jeg hente min kjære på sykehuset, men på vei bort begynte det å snø. Trafikken ble stående bom stille fordi 90% hadde sommerdekk på. Jeg fikk ikke hentet min kjære, men fikk snudd og kjørt trygt hjem igjen da, på mine vinterdekk. Var ikke bare en bil i grøfta da nei...

Vinterdekkene mine skal på denne uka så jeg er forberedt!

Skrevet

Nå er ikke jeg så stor av meg, da.. Liten av størrelse, men stor i kjeften.. hehe :)

Nei, pappa'n min har 3 døtre og dette er "hans jobb", mener han. Han kan ikke bidra med fortrolige samtaler/jentesnakk slik som mamma, derfor liker han å reparere og ordne praktiske ting for oss. Vi er fra 26- 34 år, men pappa skjemmer oss bort som om vi skulle være småjentene hans ennå <3

Skrevet

nja, her i Eidvsoll har jeg ikke tenkt tanken om vinterdekk før nå i dag, men bare fordi jeg har sett at det har vært snø i høylandet nordover. Bytter i morgen. Har virkelig ikke vørt behov for å bytte ennå, har jo vørt somemrvarmt i forrige uke, og denne uka har det ikke vært såå kaldt, men blåst en del da. Har vært høst, ikke senhøst.

Men de som bor lenger nord eller på høylandet lenger inn burde jo kanskje sko seg i kveld ja :P

Skrevet

Heldiggrisen :)

Jeg lurer på om jeg skal gjøre byttehandel med samboer, jeg lager alle middagene denne uka, om han legger om på bilen min. Jeg er gravid, og kan sikkert overdrive litt ryggvondt for å slippe unna en jobb jeg gruer meg til :)

Skrevet

Her på sørlandet er det mildt enda, men jeg ser at vinterdekkene må på snart. Men hvorfor kan de ikke fjerne de helsikkes datoene for når det er lov med piggdekk? Man skal sko bilen etter forholdene, greit nok det, men her i sør varierer iallefall veidekket mye. Kan være vinterføre og sommerføre annenhver dag lenge, eller en uke med vinter og deretter tre med sommer. Og å bytte frem og tilbake er noe de færreste gidder, eller har mulighet til.

Så bytter man til piggdekk da, siden det er meldt kaldt, og vinterføret ligget kanskje et par dager. Men de påfølgene ukene er det sommerferie, og man risikerer bot for å ha piggdekk på!

Noe stort tull med det forbudet, iallefall så nært opptil glatt føre.

Skrevet

Her på sørlandet er det mildt enda, men jeg ser at vinterdekkene må på snart. Men hvorfor kan de ikke fjerne de helsikkes datoene for når det er lov med piggdekk? Man skal sko bilen etter forholdene, greit nok det, men her i sør varierer iallefall veidekket mye. Kan være vinterføre og sommerføre annenhver dag lenge, eller en uke med vinter og deretter tre med sommer. Og å bytte frem og tilbake er noe de færreste gidder, eller har mulighet til.

Så bytter man til piggdekk da, siden det er meldt kaldt, og vinterføret ligget kanskje et par dager. Men de påfølgene ukene er det sommerferie, og man risikerer bot for å ha piggdekk på!

Noe stort tull med det forbudet, iallefall så nært opptil glatt føre.

Skrevet

Det er ikke noe forbud mot piggdekk på glatt føre i norge, det er forbud mot å bruke piggdekk uten god grunn i et visst tidsrom.

Har selv blitt stoppet med piggdekk i mai, forklarte ganske enkelt at jeg skulle til Bergen og det var fare for snø på flere fjelloverganger. Politiet roste bare avgjørelsen om å legge om til piggdekk på grunn av føret, og sendte meg videre.

Det er bare en sunn fornuft-regel, du blir kun bøtelagt om du kjører rundt på piggdekk uten at det er fare for glatte veier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...