Gå til innhold

Da har jeg sletta facebook-kontoen min :O!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke du/dere lei hele FACEBOOOK?

Livet før var bedre,da folk måtte gå til hverandre på besøk,for å få vite siste nytt :D

Har lenge tenkt på det..

Jeg bruker alt for mye tid der,sjekker flere ganger om dagen.

Men det er jo ingenting som er nytt... :D

Har hatt facebook i mange år,var jo gøy i begynnelsen.

Mannen har ikke facebook,så hvorfor skal jeg ha?

Er jo greit i forhold til familie som bor langt unna,men vi har jo skype.

Er lei av å vite hva alle gjør til en hver tid,trenger ikke å høre om hva folk gjør hver dag.

Blir jo så mye sladder å styr.

Tror det skal bli deili med litt privat-liv!

Bare det å slippe følelsen man har fått med: " å må sjekke facebook før dagen starter!"

Hurra,jeg er FRIIIII!!!! <3<3<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gjorde dette for et år siden. aldri gått tilbake :) jeg ble jo avhengig...deilig :) vel, alle mobber men, det går bra .hehe

Skrevet

11.25 Yes!!

Så godt å se at det er flere her som har gjort det!

Flink du har vært som ikke har fått tilbakefall heller da..det er jo nesten litt avhengighetskapende(ikke bare litt) Huff!! :o

HI

Skrevet

Jeg sletta min i sommer. Deilig faktisk. Jeg var også innom flere ganger hver dag, ble nesten litt syklig/nyskjerrig ;)

Skrevet

Nei, synes det er utrolig greit med FB.

Skrevet

Ja jeg skjønner at mange liker facebook,man kan jo holde seg oppdatert,passe på barna sine som er der inne å sånn.

Og det passer jo veldig godt for single.. ;)

Men jeg gadd ikke mer..

Brukte aaalt for mye tid der :)

HI

Skrevet

11.35

Ja det er det som har skremt meg..litt sånn syklig opptatt av det.

Må inn å sjekke ihvertfall 3.ganger om dagen.

Til å med når vi var på ferie..nei nå er det nok also!

Tror det skal bli deili jeg!!

HI

Skrevet

Jeg vurderer til stadighet å slette min. Jeg deler uansett lite, men er litt nysgjerrig på hva folk driver med da. Men når det er sagt, jeg var på ferie uten internett i lang tid i sommer, og hadde det deilig og avslappende for en gangs skyld. Så har jeg vurdert å bare slette de vennene jeg ikke vil ha, men det var litt vanskelig å avgjøre. Det er jo slik at jeg kanskje tar opp kontakten med noen en dag... Enklest hadde det vært å slette kontoen og bare begynne å sende julekort med bilde av ungene og litt tekst om hva vi har gjort i år, til de som jeg vet at faktisk bryr seg:)

Skrevet

Jeg ordnet meg konto der for ett år siden etter mye mas fra venner i mange år.

Er jo greit å igjen komme i kontakt med folk man ikke har hatt kontakt med på lenge, men jeg orker ikke sjekke hver dag.

Er innom av og til og skriver bare av og til.

Håper ingen blir sure for at jeg ikke følger med på hva alle andre gjør hele tiden.

Skrevet

Ja jeg kan tenke meg det var deilig!

Vanskelig å slette venner man ikke vil ha. Man føler jo at de blir skuffet el.sure kanskje? :( Å det vil man jo ikke..

Jeg tenkte bare å ha familien..men dem kan jeg jo snakke med på skype. ;)

Facebook har tatt en alt for stor del av livet mitt ;)

Nå er jeg jo her..hehe

Lettere på mange vis

HI

Skrevet

Jeg er alene med barna på kvelden, og mitt sosiale liv består stort sett av fb. Blant mine venner er der ikke noe sladder, og de som poster mye uinteressant blokkerer jeg bare. Her i området får man mye informasjon om hva som skjer via fb, til og med skole og barnehage har en profil hvor vi blir minnet på planleggingsdager, innlevering av påmeldingskjema osv. Jeg er nok ganske avhengig, men det går ikke utover andre deler av livet mitt.

Jeg kommenterer eller liker det jeg vil, men ikke for å være hyggelig eller få noe tilbake. Jeg oppdaterer ikke statusen min daglig, men når jeg har noe jeg vil fortelle.

Det hender jeg blir litt overgitt over de som driver fasadebygging på fb, men det er deres valg. Jeg kan alltids inn på din for å bli realitetsorientert.

Skrevet

11.52

Ja det er nesten slik at folk forventer at du har vært innom:"men vet du ikke det da liksom,er du ikke på face" Hehe..

Nei jeg synes det går for langt.

Og folk skriver jo selfølgelig det som er positivt,og bra...noen tilfeller er det jo at noen ikke skjønner at "hele" verden ser det de skriver..noen skriver i fylla.

Det er trist da syns jeg. Alle ser jo det..

Nei jeg orka ikke mer. Håper jeg klarer å la det være!

;)

HI

Skrevet

Har aldri hatt facebook, og kommer ALDRI til å ha det heller.

Bare sikkerhetsrutinene er jo en vits...

Skrevet

Mye med fb er blitt så upersonlig. Før fikk man bursdagshilsninger over tlf/sms, nå er det KUN over fb. Nesten litt trist, men da husker man iallefall på hvem som har bursdag hehe. Men ellers ja, jeg er FOR avhengig. Men så er jeg alenemor da, greit å ha noe å gjøre nåe kidden er i seng!

Skrevet

Ja..alt blir jo lagret. Synes det e skremmende.

Bilder som de unge legger ut. Det er jo ikke sikkert at de vil at barna deres skal få se alle festbildene,lett-kleddbildene.

Jeg tenker også på i forhold til når de skal i jobb. Hvis de engang kommer i søkelyset så blir disse gamle bildene på facebook dratt fram.

Nei det er ikke bra also...

HI

Skrevet

Her spurte også klassekontakten om vi skulle ha en slik side på facebook.

Jeg sa at det var ikke jeg interessert i.

Jeg har ikke tenkt å bli med i en slik gruppe.

Da blir det forventet at man skal sjekke det hele tiden og det vil jeg ikke.

De får ta kontakt på telefon eller mail.

Skrevet

Jeg trenger ikke å sjekke noe, det kommer opp på hjemsiden min. Og det er ikke ny informasjon som kommer der, bare påminnelser. Så om ikke vi får med oss de skjer det jo bare at vi kommer på det når vi kommer opp, og det henger lapp på døra med påminnelse.

Skrevet

Når det gjelder bilder de unge legger ut så ser jeg problemet, men ikke hva fb har med det å gjøre? De kan legge ut bilder overalt, og de ligger åpne for hele verden. De på fb kan du begrense.

Men nå er det viktig å legge vekt på nettvett i oppdragelsen, det burde også mer inn i skolen.

Skrevet

Ja det blir litt upersonlig..og alle legger jo ut om hvor flinke de er å bake brød..jaja det er jo greit nok det. Men man kan jo bli gal av å lese hvor flinke alle er ;)

Hehe.

Til meg til ble facebook viktigere en å bruke tid med barna..og det er d slutt på nå ja! Aldri mer.. ;)

HI

Skrevet

Er ikke bare det heller. Facebook lagrer søkene dine på google, de eier alle rettigheter til alle bilder og informasjon om deg, osv.

Det blir for drøyt for meg.

Skrevet

Husk det at selv om DU ikke liker utviklingen, så er den her for å bli :)

En har mer privatliv med FB enn uten, sånn sett. Med FB slipper en besøk i hjemmet for at folk skal få vite ting. Uten... tja, da dukker de opp.

Vet du hva? Jeg er så gammel at jeg vokste opp uten mobiltelefon. I dag klarer ingen seg uten. Selv ikke jeg. Og jeg har vel hatt mobil i ca 10 år nå. Jeg var treg, pga ønsket om å slippe. Men verden er bare ikke sånn lenger.

PS! En TRENGER ikke sjekke FB hver dag. Men jeg syns det er en flott måte å holde kontakten med folk. Også de som bor i andre verdensdeler enn meg. Og jeg har familie mange steder :)

Skrevet

11.52 her

Jeg gikk glipp av utdrikningslaget til ei god venninne i sommer, da jeg ikke var på FB så fikk jeg ikke beskjed.

Jeg var i bryllupet, men syns det var kjipt å gå glipp av utdrikningslaget fordet.

Syns at alt for mange tar det som en selfølge at man er på FB

Skrevet

15.01 Jeg vet jo at det er for å bli har vel ikke sagt noe om at jeg ikke liker d,skjønner ikke hvorfor du sier det?

Jeg har å vokst opp uten mobil,tv,og data..

Det er bra med utvikling...men noe er i negativ retning. Man velger jo selv hvor mye man vil være på fac...men jeg må snakke for meg selv når jeg fant ur at jeg brukte for mye tid der!

Men jeg synes ikke det skal ta over for sosialt samvær =)

HI

Skrevet

15.04

Ja tenk så teit..alle tar det som en selvfølge. Synd du gikk glipp av det da!

Er spent nå om noen legger merke til at jeg ikke er der lengre.. ;)

HI

Skrevet

Jeg har ennå facebook kontoen min, men logger meg ikke inn hver eneste dag lenger. Nå kan det gå flere dager mellom hver innlogging, selv om jeg sitter på nett.

Da det var nytt, var det spennede. Lese hva andre gjør, og hva dem har gjort og div. Men nå er det ikke like spennende, så derfor logger meg ikke inn så ofte.

Men føler alikevel ikke at jeg er klar for å slette kontoen ennå. Vil gjerne følger med på hva mine venner gjør av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...