Gå til innhold

Hvor mange leker har barna deres i lekegrinden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det 10 små, myke leker akkurat nå. Mannen mener det er alt for mye og at vi bør ha 2-3 om gangen. Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke tall på hvor mange:P men barnet er over året så da kaster hun selv også ting inn i grinda...og ut igjen:P

gammel er barnet?:)

Skrevet

Har ikke brukt lekegrind til barna våre.

Syns ikke noe om det. Klarer å passe på de selv.

Skrevet

lekegrind er kjempegreit å ha!Skjønner ikke meg på dem som sier at det er å sette ungen i "bur"...

Fordeler:

*en plass å sette ifra seg barnet om du må springe ut med søpla/hente posten

* får bli selvstendig med lek....(og ikke baaaare klenge på mora)

* skal du bake brød o.l kan barnet sitte der å leke og kose seg istedenfor å vippe seg løs fra stolen og falle i gulvet......som mine gjør....aldri falt, men nææære på.

det er egentlig bare fordeler :)

Skrevet

og det er ikke snakk om at man ikke klarer å passe på egne barn.....

Skrevet

Du tar med ungen når du kaster søpla eller henter posten. Du skal uansett ikke gå fra de alene hjemme.

Ungen leker fint på lekematten på gulvet og kan da ikke falle i gulvet.

Skrevet

hehe ja når de begynner å gå og røre alt klarer de eg heeeelt fint på lekematta:P

så for 20 sekunder utfor døra må jeg kle på barnet for å hente posten?

går jo ikke fra de, døra er åpen og postkassa på stativet 4 meter fra døra:P

Skrevet

Vårt barn er 9 måneder gammel. Jeg er avhengig av lekegrinda flere ganger om dagen grunnet kroniske smerter. Barnet elsker lekegrinda si, og lider ingen nød. Vil ikke si at vi bruker den for mye heller, men de gangene det er behov for den er den gull. Den står en halv meter fra sofaen, og jeg leker med barnet, synger sanger eller leser bøker, og gir mye oppmerksomhet, samtidig som jeg ligger og får hvilt den vonde kroppen min.

Så har jeg forsvart meg nok for i dag. Merkelig hvordan man aldri kan få svar på spørsmål her inne, men alltid får høre at man gjør noe feil som man må forsvare seg for. HI

Skrevet

Synes ikke du skal være nødt å forsvare deg nei:) det var jo ikke det du spurte om heller, om lekegrind var ok...., men noen må jo bare kommentere.......

jeg bruker også lekegrind til jenta vår. Hun elsker den og VIL oppi den. Lar henne aldri være lenge oppi den, men kan godt sitte der i 20 minutter mens jeg ordner meg om morgenen, baker, vasker osv:)

Det er bare å gi blaffen i dem som svarer slike ting...er sikker på at de gjør noe "galt" de også;)

Skrevet

Lurer på hva de som ikke har lekegrind gjør om de for eksempel har/får mensen og plutselig blør igjennom tøyet, og bare må løpe. Jeg opplevde dette, og kan si at der er greit da å kunne sette ungen ned i grinda og bare løpe. Det er dumt å påstå at ingen opplever situasjoner som er "gyldig grunn" til å bruke grind.

Skrevet

Så du mener at når du skal hente posten eller gå ned med søpla så tar du med barnet HVER gang? Også midt på vinteren? Da bruker du tid på full påkledning for å hente posten?

Og etter din mening så er barnet "alene hjemme" om man går på utsiden av huset mens barnet leker i grind eller sover?

Skrevet

Ja jeg tok med barne hver gang.

Var ute på tur flere ganger for dag da jeg var i permisjon og klarte faktisk å planlegge både posthenting, søppel tømming, handleturer og annet til de turene jeg skulle ut.

Er vel ikke alle som klarer å planlegge.

Mine er nå 3 og 6 år og har klart å passe på de etter de begynte å gå også uten lekegrind.

Veldig få av de jeg kjenner som har hatt lekegrind og de som kjøpte det fant fort ut at det ikke var noe.

Skrevet

Trenger ikke løpe fra barnet på grunn av at man blør gjennom.

Det er bare å ta med barnet på badet og skifte på seg.

Utrolig hvor tafatte enkelte er.

Skrevet

Det er ikke alle som har det akkurat som deg, vet du. Hva med å akseptere at folk, folks liv og folks barn og deres behov er forskjellige? For meg er det ikke mulig å ha barnet med på badet.

Skrevet

Hva er det med folk er inne egentlig? Om dere ikke har lekegrind kan dere bare si det, og svare på hvor mange leker dere har fremme på gulvet omgangen. Hvorfor må enkelte alltid rakke ned på andre?

Skrevet

Så fordi jeg velger å bruke grind til mine barn, og benytter da tiden til å hente post og kaste søppel så er jeg dårlig til å planlegge?

For min del så er en viktig del av permisjonen og ikke planlegge. Ser ikke grunn til å gå tur når det regner vannrett ute - da koser vi oss inne. Men synes det er greit å få kastet dritt-bleiene og hentet avisa likevel. Så crazy som jeg er så har jeg da latt barna være i lekegrinden mens jeg har kastet søppel eller hentet post.

Synes også det er greit å få tatt meg en kjapp dusj uten at dobørsten blir brukt som tyggeleke og dopapiret har fylt doen og resten av badet. Og mannen min pendler så det er ikke alltid mulig for meg å vente med å dusje til han kommer hjem.

...og mange av de jeg kjenner bruker lekegrinden mye ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...