Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Ja, hun er altså 19 mnd og nekter å leke med lekene hennes. Eneste hun skal er å klistre seg fast til meg(70% av tiden)eller røre stereoanlegg o.l....jeg blir smårar snart... nytter ikke å ignorere henne, jeg må sitte på gulvet å leke med henne heeele tiden om hun skal være fornøyd.... hjelp meg!!! Er mye ute med henne også, men da hyler hun hvis hun må sitte i vogna....
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 skjønte den kom;) ja hun er normal, men du vet ikke hva vi har vært gjennom;) så nå ville jeg bare ha noen tips til akkurat dette....
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Nei, jeg vet ikke hva dere har vært gjennom. For meg høres dette veldig vanlig ut, og lite å gjøre med annet enn å fotfølge henne, prøve å friste henne med lekene og prøve å gjøre tur med vogn til noe spennende. I tillegg til å variere mellom å la henne "leke" alene og leke sammen med henneh.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #5 Skrevet 9. oktober 2011 Barnet vårt også som alle i den alderen skal åpne alle skuffer og dra ut ting og syns det er mer spennede enn leker, mannen mente det var pga hun ser hva jeg gjør og vil "herme" f.eks, når jeg står på kjøkkenet. TIPS: Vi har tømt den nederste skuffen på kjøkkenet og brukt ca 1 uke på og være strenge med at det ikke er lov og gå i de andre, satt på barne sikring. Det har funket hun koser seg så mye med skuffen sin og er kjempe stolt av den, putter bamsene sine i den osv
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #6 Skrevet 9. oktober 2011 takk:) har prøvd alt det, men nytter ikke...hun er så avhengig av meg!.S
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #7 Skrevet 9. oktober 2011 Poenget er at du bare må fortsette å prøve. Det er jo slik det er å være foreldre. Avhengigheten til deg vil gå gradvis over.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #8 Skrevet 9. oktober 2011 varer det såå lenge? den klamringa og hylinga..Har en på 9 mnd som er sånn..Jeg har to andre barn, men de var så greie, og var aldri grinete..kunne holde på for seg selv, uten så veldig mye styr..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 De fleste barn har for mange leker. Fjern de/pakk de bort en liten stund og gi henne kun to-tre stk om gangen. Bytt ut lekene igjen etter ca en uke eller når du ser hun blir lei de.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 Vet akkurat hvordan du har det. Og svar som "Vær glad du har et normalt barn" har jeg lyst til å brette sammen til en liten ball og dytte oppi ræva på de som kommer med den.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #11 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg hadde også en sånn en.. Vi ryddet vekk alt som kunne bli ødelagt og lot han drive på. Orket ikke passe på hva han gjorde hele tiden. Og dette går jo over med tiden, men forstår at det er slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 Sånn er det her også, vart siden ho var 9mnd. Vi har ingenting på bordene eller i vinduet. Er ille å gå på besøk til folk,vi flyr jo bare etter ho. MEN det vil ta slutt ei gang
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #13 Skrevet 9. oktober 2011 Ta vekk det hun ikke kan røre. Gi slipp på forventningene og vær tålmodig. Det er sånn det er å ha barn på den alderen. Jeg har hatt 6 av dem, så det vet jeg;)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #14 Skrevet 9. oktober 2011 Etter 4 aborter og mange år som prøvere kan jeg love deg at jeg gladelig hadde tatt imot den ballen med ett smil om jeg på kjøpet hadde fått en av disse normale deres. Og til hi: det er et sunnhetstegn, og det går over.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #15 Skrevet 9. oktober 2011 Hun savner lekekamerater, og med kun deg i nærheten så er det deg hun velger. Hun er i en alder der det å leke sammen, gi og ta, speile noen, gryende samarbeid osv er veldig spennende. Ta henne med i åpen barnehage eller møt andre på samme nivå som hun kan leke med. Når det gjelder det at hun plukker på alt, så er det sånn hun lærer. Hun undersøker ting med hendene, og er avhengig av at miljøet enten er tilrettelagt eller at det er noen som passer på både henne og ting. Lekene er nok ikke så spennende, for hun ser at du driver med andre ting. Jeg vil foreslå at du gir henne leker som ligner på det du driver med, eller bare de samme tingene du holder på med. Så når du lager mat, så setter du noen gryter og sleiver på gulvet, et par tomme melkekartonger, rosinpakker osv, og så kan du snakke med henne mens du lager mat på komfyren og hun på gulvet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #16 Skrevet 9. oktober 2011 Går hun i barnehage? Viss ikke er det på høy tid å begynne å tenke på det.. Hun trenger sosial input
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #17 Skrevet 9. oktober 2011 Sånn er sønnen min også og han blir 2 neste mnd. Har funnet ut at jeg ikke kan ha NOE tilgjengelig som ikke han skal pelle på. Stereoanlegg har han skjønt at han skal holde seg unna, men alt av fjernkontroller, pynteting osv har jeg måtte legge i skap eller på høye hyller. Nytter ikke å kjefte på han for han forstår det ikke og har jo ikke lyst til å skape dårlig stemning hemme heller.. Har funnet ut at jeg bare må finne meg i at han er sånn og det eneste som jeg kan ha tilgjengelig er lekene. Ligger det ett eller ant på bordet er han der med en gang og peller eller sutter På tur er han som jenta di, skal gå selv hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #18 Skrevet 9. oktober 2011 Velvel, sånn blir det nok en stund til ;-) Min jente som fyller 3 år om 3 mnd er mammadalt, vil faktisk bli BÆRT på enda. Og hun rører alt, overalt. I forrige uke tømte hun saltbøssa over kjøkkenet, igår ble min maskarabørst bøyd og brekt! Ikke ha noe tilgjengelig, for guds skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå