Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #1 Skrevet 9. oktober 2011 Jenta på 1,5 år har vel sovet hele natten så mange ganger at vi kan telle det på to hender. Hun har siden mai vært våken flere ganger til natten, og vi står opp 06 hver morgen, om ikke før.. Nå er mannen lei av at jeg unskylder henne med tenner, vondt i magen osv.. Han holder faktisk på å kjøre av veien når han skal på jobb. Det går også utover storesøster i huset.. Husker ikke sist vi alle sov en hel natt. Mannen har derfor ringt og bedt om time, og siden jeg har fri vil han jeg skal følge henne. Likevel strider det litt imot mine meninger. Vet ikke om jeg klarer å be om sovemedisin til henne. Har liksom alltid vært i mot det. Dette er ikke en lettvint utvei for oss. Vi har prøvd å la henne gråte gjennom natten og bare gå inn hvert 5. minutt. Hun får heller aldri komme opp av sengen og får ikke melk på natten. Skjønner ikke hva jeg har gjort galt...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #2 Skrevet 9. oktober 2011 Har dere prøvd å la hun sove sammen dere? Hvordan påvirker denne nattevåkingen barnet da? Datteren min sov ikke på en hel natt før hun var 2.5 år. så jeg skjønner frustrasjonen deres. Vi gav ibix før hun sovnet i samråd med lege. Har du prøvd å gi litt kamillete før hun skal sove? Jeg skjønner at du ikke vil gi sovemedesin til barnet deres, Vi fikk en flytende allergi medesin vi prøvde to dager og den hjalp ikke. Vi kunne ikke gå sånn over lang tid uten søvn så vi tok hun over i sengen vår for da var det lettere og roe henne uten at det gikk for mye utover vår søvn. Vi ustyrte oss med sovemedesin og byttet på og få sove godt et par netter i uken da sov den av oss på sofaen. Våres datter gråt for hun hadde vondt ble bedre når vi fikk ibux og helt borte når vi fikk riktig medesin. Nå sover hun noen netter i egen seng og noen oss oss. Heller et barn i sengen som sover enn en hylende på eget rom er mitt motto.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #3 Skrevet 9. oktober 2011 Hun er trett og sur på dagen, men vil likevel bare hvile en gang som regel. Er selvfølgelig blid også, men tåler ikke så mye før hun blir grinete om du skjønner. Vi lar henne ikke sove sammen med oss da hun bare turner rundt i senga og jeg er redd hun skal falle på gulvet da sengen vår er veldig høy. Eldstejenta vår sov ikke rundt før hun nærmet seg 2 år, men det var kun smokk 1 gang til natta, ikke et styr hele natta som det er nå. Hun sovner kjempefint selv, men så starter det etter noen timer..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Snakk med legen din, vi hadde samme problemet. Bare x2, vi har tvillinger. Var ikke den ene våken, var det den andre. Fikk Vallergan til dem, ga det et par netter og det hjalp veldig. Vet at mange er imot og " dope " barn, men vi var helt desperate. Fortsatt urolige netter, men er forskjell på å stå opp 3-5 ganger i forhold til 20. Nyttet heller ikke å ha dem i vår seng, da bare giret de hverandre opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå