Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Her har barnet gått i barnehage i 9 måneder og i løpet av den tiden har han hatt en kraftig kul i panna ( han løp på en dør), blitt bitt to ganger og kjørt hånda over av sykkel slik at negl revnet..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Hatt ett barn i bhg i over 3 år, og to i bhg siden aug. Ingen skader bortsett fra litt fall hvor de ikke har trengt plaster engang.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Flere ganger....sydd 4 sting i haka pga fall, stripsa bakhodet pga fall, stripsa mange ganger faktisk....ho er 4 år og rimelig vilter av seg. Men den gangen jeg ble sint var når en annen gutt kastet en diger stein i panna til eldste på 5. Ho er verdens snilleste unge, erter eller provoserer aldri. Fikk DEN kulen, glemmer det aldri.....DA sa jeg ifra til bhg at de måtte passe bedre på
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Vil jo ikke akkurat kalle det du lister opp for skader da. For å være en skade i "vår" barnehageverden kreves det legehjelp, i det minste tilsyn fra lege. Men vi har hatt dungevis av kuler i hodet, småkutt, blåmerker, bitt og skrubbsår. Kun en gang har han trengt lege og det var når han fallt og fikk en pinne som perforerte huden like under øyet. Pinnen fortsatte under huden helt opp til indre øyekrok hvor den ble stikkende ut. Jeg var 20 minutter unna så når jeg ankom hadde de allerede vært hos lege og fått fjernet pinnen og plastret. Men vi dro opp igjen for å få antiviotika og salve. Pittelite arr/prikk under øyet i dag.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 PASSE BEDRE PÅ? Jeg har stått en halv meter unna når en stein kom flyvende, den kunne like gjerne truffet meg, ikke mye man får gjort da enn å trøste fort... Det blir som å se et barn falle i trappa, du er der men blir et hjelpeløst vitne. Blir stadig forundret over foreldre som mener bhg. må passe bedre på, til og med når barnet dems snubler selv....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg hentet sønnen min i vinter, 4 år gammel.. han satt på gulvet i gangen på bhg, virket sliten og trett (etter en kort dag), jeg strøk ham over hodet og sku spørre om det gikk bra.. da kjenner jeg en enorm kul bak på kraniet, og da mener jeg ENORM! Og jeg merker med en gang at barnet mitt ikke er seg selv, vanligvis er han full av energi.. jeg spør de voksne hva som har skjedd.. de har ingen ide, ingen har merket denne kulen engang, eller bitt seg merke i at gutten er super døsig.. Så kommer en av 5 åringene og sier at de var ute, før de voksne kom, sønnen min løp og traff et tau, hadde blitt kasta bakover og sovna litt.. slik beskrev det andre barnet dette. Mitt barn husker ikke noe av dette, jeg bestiller taxi, sliter med å holde ham våken i taxien, kommer inn på legevakta og han blir lagt inn med kraftig hjernerystelse og blødning i venstre øre.. Hadde jeg ikke kommet så tidlig å hentet ham, hadde de sikkert bare latt ham sove.. og det kunne godt galt! Jeg rapporterte dette til kommunen.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #7 Skrevet 8. oktober 2011 Med PASSE BEDRE PÅ mener jeg at denne gutten stadig slår, sparker og klyper andre barn og de er redd for han...men det er jo en annen sak. Han burde hatt ekstra ressurser i barnehagen. Mente jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 Huff 00.42. Det må ha vært forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Sønnen min har to-tre ganger hatt kutt og bitemerker fra andre barn (de var heller ikke uskadet;) og en gang hoppet han ned fra en stein og landet forkjært. Da brakk han to små bein i foten. Og en gang ble albuen hans røsket ut av ledd av en ansatt (!). Ikke slik det høres ut, men han sto på en stein for å hoppe og hun trodde at han falt og prøvde å holde han igjen. Ikke lurt. På privaten har han fått to kuler i panna og et kutt i leppa ved kombinasjonen løpe rett frem mens man ser bakover. Heller ikke særlig lurt;)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #10 Skrevet 9. oktober 2011 Det er herved avgjort Ingen barnehage for min sønn! Heldigvis bor vi i et område der det er mange hjemmegående mødre med småbarn. Ting kan skje, men jeg vet at jeg som mor vil passe bedre på enn det man leser om fra barnehagehistoriene her inne og i media, og det jeg hører om fra kjente, Jeg sjanser ikke på mitt barns sikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #11 Skrevet 9. oktober 2011 07:39 : Haha! Er du seriøs nå?? Om det du er det så er det det dummeste jeg har hørt! Lar du være å sende ungen i barnehagen fordi noen anonyme på nett skriver at barna deres har blitt skadet i barnehagen? Hva med alle de tusen som er fornøyd med barnehagen og som ikke har grunn til å svare på tråder som dette? Og hva med alle barna som blir skadet hjemme? Du vet jo: De fleste ulykker skjer i hjemmet. Jeg bare nevner.....
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #12 Skrevet 9. oktober 2011 Til deg som ikke vil sende barnet i Bhg, skal du også ha hjemme-skole?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #13 Skrevet 9. oktober 2011 Ja, heldig vis. Det har vært både kuler, skrubbsår og kutt. De har vært på legevakta to ganger for å sy noen sting og den ene har vært hos legen for å fiske ut en perle av nesa. Jeg støtter barns rett til skrubbsår og småskader.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #14 Skrevet 9. oktober 2011 Ungene mine har foresten fått både blåmerker, hutt, kuler og sår hjemme også. 09.22
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #15 Skrevet 9. oktober 2011 Vet dere, vi er 3 voksne og har 20 barn på avdelingen. Deler av dagen er det 2 voksne sammen med barna. Hvordan i all verden skal vi unngå at barn skader seg? Barna i vår barnehage får faktisk lov til å bevege seg! De får sykle, løpe, klatre og utfolde seg fysisk! Og det syns jeg faktisk er flott! Magne Raundalen sa en gang at en knekt arm er et tegn på en god barndom. (fordi det er et tegn på at barna er i aktivitet!) Vi har gjort uteområdet vårt så trygt som mulig, men uhell skjer daglig, barn snubler, faller og knuffer. Vi plastrer, blåser på og trøster. Av og til er det ingen voksne som ser ulykken, men de andre barna henter oss og vi fikser opp. Det er faktisk umulig å være overalt når en bare er to til tre voksne. Ungene mine har skadet seg mange ganger i sin barnehage, en gang måtte vi til legen og sy. Ser ikke problemet! Det er sånn som skjer!!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #16 Skrevet 9. oktober 2011 Har 5 barn , som alle har gått i bhg. SELVSAGT har de kommet hjem med små kutt og kuler etter at de har lekt og kost seg og prøvd ut kroppen sin (og funnet ut at å hoppe ned fra klatrestativet gir en kul, og å sykle uten å holde i styret kanskje var litt dumt) 4 av barna er gutter, og de har fått enda større skader hjemme. Har ingen legevakt turer etter bhg, men hadde til tider klippekort på legevakta når eldstemann ville ha av støttehjulene 3.5 år gammel.. (han fikk forresten ny tur på legevakt i vår når han øvelseskjørte med moped ) Drev selv en fam bhg for mange år siden. Hadde en skade som trengte lege. Det var når vi var på skogstur. Da snublet ett av barna i en rot, og datt med ansiktet på en kvist, som stakk hull i kinnet. (ikke tvers igjennom, men ett rift. Men i teorien kunne det jo gått værre.). Ringte mor, som dro til legen. (fikk et strips, og var i bhg dagen etter) Mener dere at vi burde forby skogsturer, hvis vi ikke kan bære alle barna for å unngå at de faller?? Må si at reglene ble veldig strenge en stund. Jeg måtte feks bytte ut sandkassa mi, siden den var hjemmelaget med bjelker i kantene. De måtte være av rundstokker, i tilfelle barnet snublet... Tror de har lempet litt på reglene, heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #17 Skrevet 9. oktober 2011 Det er jo ikke akkurat å skade seg, det du snakker om, er det vel? Negla kanskje, den måtte vel ha en eller annen form for behandling for ikke å bli betent? Et av mine barn har skadet seg i barnehagen, og vil ikke kalle det ordentelig skade det heller. Men alle framtenna ble slått løse og er fremdeles løse og de er brune. Litt stripsing har det blitt, og litt plaster, og mye blåveiser og mye kuler. Det er ikke skader, er det vel?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #18 Skrevet 9. oktober 2011 Nei, ikke mer enn vanlig knall og fall som ordnes med et plaster og trøst på fanget. Men for litt siden fikk jeg en tlf om at småen måtte kjøres til lege, hun hadde nemlig puttet en perle opp i nesen som ikke ville ut igjen. Men det ordnet seg heldigvis Ellers har småen være heldig og ikke skadet seg voldsomt mye når hun leker i bhg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #19 Skrevet 9. oktober 2011 Har vel fått med to skademeldinger på 4 år. Ikke noe alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #20 Skrevet 9. oktober 2011 Datteren min bet seg gjennom tunga i barnehagen en gang. Den ansatte som skulle passe på henne var tilfeldigvis meg selv, allikevel var uhellet ute.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #21 Skrevet 9. oktober 2011 Nei, kan ikke anse det jeg nevnte som (særlig alvorlige) skader. Er enig i at knall og fall er en del av barndommen, og er helt uunngåelig. Jeg fikk en del reaksjoner rundt meg når jeg fortalte at gutten ble bitt i barnehagen, sånn som "herregud, passer de ikke på barna?" Jeg har et litt mer avslappet forhold til det og forstår at ting skjer fort og at man ikke greier i stoppe sånne situasjoner i tide. Synes det er greit å høre hvordan andre opplever sånt i barnehagen HI
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #22 Skrevet 9. oktober 2011 Tja, kommer jo jevnlig hjem med litt blåmerker og skrubbsår, en liten kul dann og vann har også skjedd. Det eneste av alvorlig grad var den gangen hun snublet og knakk av en bit av framtanna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå