Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir mobbing tatt alvorlig? Hvis en jente mobber en annen jente, blir dette tatt hånd om? Noen eksempler på hvordan? Snakk om 3 år og 4,5 år! Mobberen er eldst..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAAAAAAA

I min datters barnehage tok de det veldig alvorlig!

Tok kontakt med foreldrene til mobberen og ting ble orden på !

Skrevet

Jeg håper de gjør det i bhg vår også. Har helt vondt i magen.. ;(

Hi

Skrevet

Ikke ha for store forventninger, forsekere sier at barnehagene ikke er flinke nok i denne problematikken.

Skrevet

spør om aa faa et møte i bhg davel... det kan de sikkert fikse, saa faar du svar paa hvordan de gjør med dette... og du faar luftet din engstelighet..

Skrevet

Det er dette jeg har hørt også.. Men jeg skal ikke gi meg!! Jeg skal spørre om dette hver eneste uke, slik at de blir nødt til å gjøre noe.. Og jeg skal selvfølgelig observere jenta mi og spørre forsiktig rundt dette. Hun fortalte meg i går at det er en jente som plager henne. Sier at hun skal slå henne blant annet. Og jenta mi er bare 3 år.. Barn kan være riktig så "slemme".. men de har det vel fra et sted..

Hi

Skrevet

Ja, det er helt klart at jeg skal spørre om! Jeg får bare holde ut til mandag.. Bare utålmodig!

Også var jeg nysgjerrig på erfaringer rundt dette temaet.. :)

Hi

Skrevet

Tror barnehagene har en tendens til å si at unger er unger, og at det er en naturlig del av samspillet. Men om det er systematisk, at det har en viss hyppighet og er samme personene involvert, og at det har en ond hensikt, blir gjort for at hun skal føle seg elending, så er det faktisk definert som mobbing. Men en enkelt episode eller to frittstående episoder er ikke mobbing.

Dette er hverdagen til dattera di, og hun har rett til å føle seg trygg og ivaretatt, det er også essensielt for deg å vite at hun har det bra på dagen.

Vær tydelig på at du forventer tiltak, du forventer å bli tatt alvorlig, du foreventer rapporter, og om ikke noe skjer må du la det skinne igjennom at du ikke vegrer deg for å ta det videre opp i kommunen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...