Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Min samboer har nylig fått diagnosen Bipolar Lidelse 2, noen her inne med samme diagnose? Kan du isåfall fortelle litt om deg selv, hvordan du er som Bipolar? Jeg lurer på hvordan andre Bipolare fungerer, hva er dine sykdomstegn? Ble dårlig formulert, men håper noen forstår hva jeg mener..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Før het det visst manisk-depressiv, og det er nok et litt mer deskriptivt ord. Oppstemte og nedstemte perioder.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Ja, det er jeg klar over :-) Men jeg bare lurer på hvordan andre er, siden de er Bipolare. Hva gjør deg til Bipolar, hvordan er du? Hva er dine "bipolare" sider? Utrolig vanskelig å få frem spørsmålet her, som sagt tidligere : Håper noen forstår meg her :-) Ønsker virkelig ikke trø noen på tærne!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Hei du Jeg har bipolar lidelse type 2. Hele sykdomsforløpet er en laaang historie i og med at det begynte rundt 20 års alderen. Fikk dog ikke diagnosen før jeg var over 30. Selv om sykdommen ofte begynner "pent", og utvikler seg litt og litt, har jeg hatt mange vanskelige år. Jeg hadde et meget dårlig temperament og kunne bli så sint at det var skremmende. Var jeg derimot i en situasjon hvor jeg trivdes, tok jeg gjerne litt av, ble super effektov og alltid midtpunktet. Alt ble faktisk verre da jeg fikk barn, og dette er visst normalt. Hadde veldig depressive perioder hvor alt var svart og jeg følte jeg var null verdt. Disse kunne plutselig gå over i hypomane perioder hvor jeg følte meg som konge på hauen. I disse høye periodene bwfy te jwg også å drikke mer. Drikkingen ble bare verre og verre, så jeg har sluttet helt med det (stolt!!). Går nå regelmessig til psykiater, og går på medisiner som gjør at psyken min er stabil. Jeg tåler ikke like mye som alle andre i form av stress f eks. Man må legge livet til rette slik at man kan fungere 100% i den livssitiasjonen man er i. Håper dette har vært til hjelp. Bare spør mer om det er noe. Klem til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå