Gå til innhold

Andre med barn som krangler MYE? Det den ene er sjalu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt eldste barn er veldig sjalu og krevende (hyperaktiv)

Når mine to barn er sammen går det hett for seg, de hyler,skriker og krangler konstant...er så ille at vi skille dem..også når de er hos besteforeldre til overnatting så må de være en av gangen, de kranger så mye at ingen holder ut...

Synes mest syns på minsten, barnet er mye roligere når det er alene, men når det sjalu/eldste barnet er tilstede så blir minsten like vill..påvirket av det andre barnet...:(

råd??

de krangler om alt, alt fra hvem som fikk rett farge på glasset (begge liker samme farge), til å slå,spenne og hyle til hverandre...

de er i barnehagen svært lange dager fordi de krangler så mye hjemme at vi nesten ikke holder ut....:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså at vi ofte skiller dem ved at jeg tar med meg det ene barnet i butikken mens far er hjemme med det andre osv.

Skrevet

Slutt å synest synd i minste barnet. Er de halvsøsken? Kommuniser med eldste barnet, og snakk og forklar livets realiteter, at man må dele når man er søsken.

Skrevet

takk:) skal se igjennom den artikelen!

nei det er helsøsken.

2 år og 3 mnd mellom dem!

eldste har vært sjalu siden minsten kom ut av magen, og minsten er såpass påvirket av det at det også er sjalu nå.

HI

Skrevet

ingen andre som har barn som krangler mye altså?? er det så uvanlig...

Skrevet

nei, mine krangler også om alt. Endel krangel løser seg ved å gi de likt, eller ikke gi noen av dem den favoritten di krangler om. Her er ikke sjalusi et problem heldigvis, men de kan krangle og slåss om det mest utrolige...

Skrevet

Joda, jeg har også to gutter på 3 og 5 år som krangler, erter, sloss konstant!! Blir sprø!! Grunnen til at jeg ikke svarte før er fordi jeg sitter og venter på at noen skal fortelle meg mirakeloppskriften i denne tråden..

Skrevet

glemte å skrive at her er ikke den ene noe bedre enn den andre.. De er like kranglete begge to.. :(

Skrevet

18.17...ja jeg håper også noen kan svare å gi meg en mirakel oppskrift:(

Er egentlig begge som er like ille her også, men er ofte eldste som begynner siden barnet er veldig hyper....men lille er skikkelig sint og sta !

hi

Skrevet

Vær forsiktig med å annta at det hyperaktive barnet begynner. Vår eldste er også veldig levende, men lillesøster er slu, utspekulert og sutrete. Så det er like ofte hun som begynner, men hun hyler og sladrer når hun får smake sin egen medisin. Våre er snart 8 og 5.

Skrevet

Det ble kanskje litt feil formulert, ikke at eldste alltid begynner men h.n skaper stemningen om du skjønner?. "foreks springer rundt lille og vifter med en leke lille gjerne også vil ha" og så begynner lille og hyyyle og slå..så ja de er like ille begge 2..men det er helt klart at eldste ofte "begynner" siden eldste ikke klarer å leke,sitte i ro eller la være å løpe" !

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...