skorpi81 Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Etter å ha født to ganger, føler jeg nå at jeg ikke er den samme der nede i det hele tatt..... føler meg rar og ekkel, og har dermed ikke lyst på sex eller noe. Jeg er plaget med mye slim nedentil.... vil liksom ikke kalle det utflod, for det er seigt liksom... Dette er spesielt etter samleie! Så jeg føler meg rett og slett fæl nedentil flere dager etter at vi har hatt sex! Og når jeg har mensen, så får jeg ikke tampongen til å sitte slik som før.....så den tetter faktisk ikke lenger...... Akkurat som om det er mye større hull der.... Nå nærmer det seg 1 år siden fødsel, og jeg har trent en liten stund på knipeøvelser, men føler liksom at det ikke gjør nytte...... men man må kanskje trene ofte og over laaaang tid for å merke endringer??? Noen som vet?? Sorry for udelikate detaljer, men jeg trenger virkelig å høre om noen andre kanskje har det/har hatt det på samme måte.......? Om det er noe jeg kan gjøre selv for å få dette "i orden" igjen. Og jeg som har lyst på flere barn.....
Skytsengel Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har det samme som deg når det gjelder mensen. Det virker ikke som den tetter ordentlig så er avhengig av å bruke truseinnlegg i tillegg. Kjedelige greier. Er ikke det at det er mye blod heller (mye info her men ) ....men virker som om at hullet på en måte er for stort eller noe ja . Samtidig føler jeg meg trang igjen når jeg skal ha sex. Småkjedelig at man er avhengig av bind / truseinnlegg i tillegg til tampong..dvs at man ikke kan risikere å få mensen om man er i syden feks...... noen som vet om dette går over ??
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg fødte min første for 3 mnd siden, og det kommer også en del slim hos meg. Jeg har akkurat fått mensen, men den var kraftigere og varte lenger enn før (men det var rett etter innsetting av spiral, så mulig det gjør det verre). Når det gjelder intimitet er jeg veldig øm, og føles fryktelig trang. Mulig det er litt tidlig ennå, men håper på å bli meg selv igjen, og det så snart som mulig...
april2011mamma Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 hei søte damer Jeg var på første kontroll etter fødselen etter 4,5 måneder... var borte hele sommeren så det ble bare utsatt uansdett så trodde jeg da at jeg hadde vært superflink til å knipe i hytt og pine og tenkte at den muskelen var i orden... den gang ei.. altså alt var helt fint, men jeg måtte øve enda mer på å knipe sa gynekologen.. så det tyder på at man visstnok må knipe leeeeenge det er kjedelig å knipe, men tror det er veldig viktig å sette av tid til det.... her har jeg satt av 30 minutter til kniping og det er mens jeg spiser kvelds og ser på cæsar hehe men veldig greit å lage en sånn rutine rundt dte faktisk... Lille prinsesse - juli2011 jeg føler meg også ekstremt trang der nede..... det går helt fint å ha sex altså, men merker at det er trangere... vet ikke om dette forsvinner? det er heldigvis ikke så plagsomt at det demper noe.... har ikke fått mensen enda så vet ikke hva som er normalt iforhold til det... Mye vi kvinner skal igjennom!!
Ellois Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Vet ikke noe ang. slim, men når det gjelder kniping tror jeg man må trene ofte og over lang tid, ja. Synd, men sant. Jeg synes selv at knipeøvelser er dødskjedelige og gadd ikke ta de før jeg ble gravid og fikk barn. Men etter fødsel har jeg skjønt at jeg bare er pokkers nødt! Har ikke vært og sjekket meg hos lege enda, men tok "knipetest" på meg selv noen uker etter fødsel. Tok en finger oppi der og knep alt jeg orket (sorry detaljer...), men merket ikke en tøddel rundt fingeren! Spooky! :-O Så nå tar jeg knipeøvelser morgen og kveld, altså 2 ganger om dagen. Må tvinge meg selv til det, for jeg synes fortsatt det er kjedelig. Men nå begynner det omsider å gå litt rutine i det. Da jeg begynte å trene igjen etter fødsel (jogging) kjente jeg enda mer viktigheten av det. Føltes ut som jeg holdt på å tisse på meg de første gangene jeg løp og brukte bind mens jeg løp, for sikkerhets skyld. Måtte knipe igjen mens jeg løp, liksom. Ikke så behagelig... (Men sikkert god trening det også!) Jeg lakk ikke, men det føltes ut som om jeg holdt på å gjøre det. Nå, etter noen uker med løping, merker jeg at jeg kan løpe uten å få den tisse-følelsen og uten å føle at jeg må passe på der nede. Øvelse gjør mester, eller noe! :-)
skorpi81 Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2011 Takk for svar! Jeg var hos legen min igår, og da sa han at siden jeg føler at jeg er større nedentil/inni meg nå, så er det lettere for slim/sekret (som kommer når man har sex/får orgasme) å renne ut, for det er ikke noe som holder det igjen.... Og det høres veldig logisk ut! Så her skal knipeøvelser utføres hyppig heretter i håp om bedring:-)) Man må vel bare ha tålmodighet, som flere av dere andre har skrevet også. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå