Gå til innhold

Kva synest du om navnene Charlie(gutt) og Silvana(jente)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

forslag til andre fine gutte og jente navn? litt spesielle men ikkje for spesielt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Charlie er da veldig engelsk, hvis dere er engelske greit men ikke som norsk.

Silvana liker jeg overhodet ikke, høres veldig ut som et slags hollywood/popstjerne navn

Hvorfor ikke ta trauste norske navn, eller navn som er internasjonale men som kan uttales i flere land?

Astrid

Johanna

Anne/Anna

Sara

Marie/Maria

Kristine f.eks

her finnes et leksikon

http://www.barnimagen.com/felles/navneleksikon_gammel

Skrevet

Takk for komentar:)) andre som har meininger om desse navna? eller kommer på andre flotte navn?

synest det er frykteleg vanskeleg å finne navn..vil ha noe litt spesielt..ikkje så vanleg som navnene oppforbi her..men ikkje så uvanleg at ikkje det er brukt før..hmm..ikkje lett dette her..

Skrevet

Jeg syns Charlie er litt søtt, men er ikke helt min smak.

Silvana liker jeg ikke, jeg syns det høres russisk ut. hehe. Litt vanskelig og utale.

Selv skal vi ha internasjonale navn da far er Arabisk. Så vi har mange forslag som ikke er norske men viktigst at vi liker det.

Har dere noen andre navn dere liker?

Skrevet

Og syns også navnene nevt over er alt for kjedelige og norske :)

Skrevet

linken jeg la ved inneholder en haug gamle norske navn, noen er ehm ganske rare, men en god del er itneressante/fine

Jeg vet jeg er sær på dette med navn, men etter jeg leste en tysk undersøkelse hvor det fremgikk tydelig at folk med dårlig utdannelse velger poppis navn og de med høyere utdannelse velger klassisk tyske navn, har jeg fått de fleste poppisnavn ekstra langt opp i halsen.

(vet ikke om det samme skjer i norge, undersøkelsen var basert på tyskere og her nede er de sosiale forskjellene mye tydeligere)

Skrevet

Charlie syns jeg er et morsomt og lekent navn. Jeg liker navn med engelsk uttale, og alle mine barn har fått slike navn,men så er jo mannen min engelsk og da syns jeg det var viktig å ta vare på noe fra hans land siden vi bor i norge. så både fornavn og etternavn er engelsk. :) De to yngste har veldig sjeldne navn her i norge, eldstemann sitt navn ble poppisnavn året etter han ble født :P Silvana syns jeg høres lit øst-europeisk ut, og det er jeg ikke så glad i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...