Gå til innhold

Kvalme! Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke ni og er så fryktelig kvalm. Kaster ikke opp, bare konstant kvalm. Det er det første jeg kjenner om morgenen og det siste jeg kjenner om kvelden. Det går litt i bølger. Noen ganger er jeg bare sånn middels sjøsyk. Andre ganger brekker jeg meg og orker ikke røre meg.

Har en turnusjobb med mye overtid i vaktukene og vi er ikke mange på jobb. Er jeg borte, må noen andre ta mine vakter. Jeg har presset meg til å gjennomføre til nå, men på fredag klarte jeg bare ikke. Klarte ikke konsentrere meg og kvalmen tok helt over. Tok jobben med meg hjem og nå sitter jeg her og prøver, men vrient. Og neste uke er det min vaktuke. Gruer meg skikkelig.

Hva gjør dere andre som er skikkelig kvalme med tanke på jobb?

Klarer dere å presse dere gjennom? Noen gode råd?

Dette er tredjemann. De to andre gangene har jeg funnet noe som har hjulpet, f.eks spise annenhver time osv, men har til nå ikke funnet noe våpen. ÅÅÅ, som jeg gleder meg til å komme over denne kvalmen!

Har ikke sagt på jobb at jeg er gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Spise ofte selvsagt, men det at du kanskje stresser i forhold til jobben kan gjøre kvalmen mye værre. Så stress ned :)

Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme så jeg føler med deg på dette - her er mine gode råd:

Drikk vann OFTE og spis fettrik mat. i løpet av en dag på jobben kan du f.eks ha mandler eller noen andre nøtter i lomma, slik at du bare kan gå å småspise ofte (helst sammen med vann)

ofte kan vitamin B6 hjelpe, fåes kjøpt på helsekosten. Den heter "Balansert Mega-B- Stress

Svangerskapskvalme kan skyldes et hormon som skilles ut, men blodsukkeret ditt bør også holdes så stabilt som mulig gjennom hele dagen. ved å drikke rikelig og spise nøtter (og evnt. frukt, men helst ikke frukt alene) eller generelt spise litt mat ofte, hjelper du kroppen å holde seg i balanse.

Masse lykke til!

Skrevet

Har du prøvd å drikke ingefærte? Jeg ble fortalt at det skal fungere, men jeg var for kvalm til det også når jeg var gravid..

Skrevet

Sitrusfrukt? Klementinene er i butikk nå, de hjelper meg..

Også de ingefærkaramellene som finnes i innvandrerbutikkene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...