Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #1 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg og barnefar flyttet fra hverandre i fjor, da vi rett og slett gikk på en stor smell i forholdet og ikke taklet synet på hverandre lengre. Ting gikk bedre, og da jeg kom inn på skole men ikke fikk barnehageplass til barnet bestemte vi oss for å flytte sammen til vi fikk tak i barnehageplass/dagmamma. Barnefar hadde da rett på dagpenger, så vi tenkte at vi skulle klare oss fint med lav husleie og lite utgifter ellers. Men så fikk han desverre beskjeden om at han mistet retten på dagpenger siden vi ikke har barnehageplass. Så her har vi rett og slett tabba oss ut og undersøkt for dårlig. Jeg håper jo på å få godkjent stipendsøknaden min, og han søker fortsatt på kvelds-og helgejobb, men vil vi kunne klare oss? Siden kun en av oss kan arbeide, og det bare på kveld og helg? Har ingen kjente i nærheten som kan passe den lille heller. Jeg har tenkt tanken om å flytte fra barnefaren igjen (vi er ikke sammen), søke et års permisjon fra skolen (om det går?) og heller begynne igjen når jeg har fått barnehageplass til den lille.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #2 Skrevet 8. oktober 2011 Hva med å søke dagmamma? Og barnefaren bør ta det han kan få av jobb, som f.eks å sitte i kassa på Rema.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #3 Skrevet 8. oktober 2011 Å flytte sammen var en dårlig ide ja. Du kommer til å greie deg fint dersom du blir alene. Hvorfor har ikke han jobb, og er dere veldig unge? Og hvorfor kan ikke han jobbe på dagtid mens du går hjemme?! Så får du jobbe ekstra i helger etc. Du har krav på kontantstøtte hvis ungen er under 3 og ikke har bhgplass.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Skrevet 8. oktober 2011 Bare dumt av deg å flytte inn sammen med han igjen når dere ikke er kjærester. Du vil klare deg mye bedre økonomisk alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå